hudba

Podpisy v knize Boba Dylana nebyly původní, nakladatelství vrátí peníze

Nakladatelství Simon & Schuster se omluvilo všem, kdo si koupili limitovanou edici nové knihy písničkáře Boba Dylana nazvané The Philosophy of Modern Song. Za cenu 600 dolarů, v přepočtu přes 14 tisíc korun, měli dostat Dylanem ručně podepsaný výtisk.

Podle agentury AP však kupci podpisy porovnali online a zjistili, že jsou vytištěné ze 17 stejných vzorů pomocí zařízení zvaného autopen. Tento automatický podpisový stroj používají například američtí prezidenti při podepisování zákonů. Firma ještě v pátek odmítala pochybení. Součástí limitované edice byl i dopis od ředitele Jonathana Karpa, jenž výslovně ručil právě za pravost podpisu.

"Všem se omlouváme. Ukázalo se, že limitovaná edice obsahuje Bobův podpis jen v reprodukované formě. Všem, kdo si knihu v této podobě zakoupili, ihned vrátíme peníze," oznámila nakonec společnost v pondělí. V limitované edici vyrobila 900 kusů.

The Philosophy of Modern Song vyšlo začátkem listopadu. Dylan v něm uvažuje nad písněmi Raye Charlese, Hanka Williamse, Franka Sinatry, Niny Simone, Santany, The Clash, Cher a dalších.

Zdroj: AP

Ticketmaster zrušil prodej vstupenek na koncerty Taylor Swift, zjistil, že jich má málo

Firma Ticketmaster zrušila plánovaný prodej vstupenek na koncerty zpěvačky Taylor Swift v USA pro širokou veřejnost. Po úterním rekordním předprodeji společnost zjistila, že už nezbývá dost lístků, které by mohla nabídnout. "Důvodem je neobyčejně vysoký nápor na náš systém a nedostatečný počet zbývajících vstupenek," uvedla. Co se stane s těmi zbývajícími, není jasné. Zpěvačka se k situaci nevyjádřila.

Společnost v úterý zahájila předprodej v kategorii nazvané Verified Fan. Lidé se mohli s tímto označením zaregistrovat, vybrat, na který koncert v jakém městě chtějí jít, zadat své osobní údaje včetně telefonního čísla a pak nakupovat. "Byli jsme připraveni na 1,5 milionu uživatelů, přišlo jich ale 14 milionů včetně naprogramovaných botů, které tam být nemají," popsal v televizi CNBC Greg Maffei, předseda správní rady agentury Live Nation, která Ticketmaster vlastní.

Nakonec se zaregistrovalo 3,5 milionu lidí, prodány byly dva miliony lístků. Celkově v průběhu úterý servery Ticketmasteru zaznamenaly okolo 3,5 miliardy požadavků od uživatelů, čtyřikrát víc než kdykoliv předtím, píše deník New York Times. "Kdyby měla uspokojit každého, kdo projevil zájem, Taylor Swift by musela odehrát okolo 900 koncertů, dvacetkrát víc, než jich má naplánováno," uvedl Ticketmaster. Zpěvačka na svém prvním turné od roku 2018 absolvuje 52 vystoupení po USA.

Pokračovat