K nejvýraznějším výstavám právě končící dekády patřily připomínky Karla IV. a Františka Kupky, mezinárodní projekt Galerie Rudolfinum nebo Europa Jagellonica v kutnohorské galerii GASK. Výtvarná scéna žila změnami v Národní galerii, umělkyně Kateřina Šedá se dostala do londýnské Tate Modern a na olympijských hrách ve stejném městě zaujal klikající autobus Davida Černého.
Šedá jede do Londýna
Rok 2011 poznamenal nejen odchod Milana Knížáka, který Národní galerii vedl 12 let. Mezinárodním úspěchem byla jednodenní akce umělkyně Kateřiny Šedé v Londýně. Na pozvání prestižní galerie Tate Modern uspořádala happening nazvaný Od nevidím do nevidím.
Do centra Londýna přivezla 80 obyvatel moravských Bedřichovic, kteří se v okolí galerie chovali "jako doma". Stejný počet najatých britských malířů ve stejnou dobu maloval zákoutí moravské vesnice, již znali pouze ze zaslaných fotografií.
"Malíři budou malovat obec, která tam reálně není, budou se dívat třeba na Temži a po paměti kreslit dva vesnické baráky. Nejde jen o kresbu, ale o akci. Má to být něco jako zázrak pro anglické publikum," vysvětlila výtvarnice před akcí, kterou se snažila nacházet konkrétní kontury pro abstraktní pojmy jako sousedská pospolitost, vesnická mentalita či domov.