Přehlídka potrvá do 25. července. Protože v galerii stále platí protipandemická opatření, pořadatelé doporučují zakoupit vstupenky na konkrétní hodinu.
Projekt 20th Century Cabinet tvoří pět tematicky provázaných sérií prací, jež byly vytvořeny různými technikami. Většina děl reflektuje popkulturu a její slavné představitele, zejména ze světa kinematografie.
Pasta Oner projekt pojal jako nostalgickou vzpomínku na domnělou esenci zlaté éry 90. let minulého století, kterou zažíval v kulisách "již pomalu stárnoucího, a k nám paradoxně teprve přicházejícího, kapitalismu přelomu nového tisíciletí", uvádějí pořadatelé.
Naposledy měl v metropoli Pasta Oner sólovou přehlídku v DSC Gallery. "Výstavu ve Ville Pellé vidím jako zásadní milník. Cítím velký respekt a musím se přiznat, že mám po těch čtyřech letech v Praze i velkou trému," říká.
Na vstupní část, tvořenou klasickými velkoformátovými olejomalbami kombinujícími realistické figury s popartovou estetikou, navazuje série olejů a akrylových maleb na stříbrném plátně, které si půjčují motivy z hollywoodských filmů. Dominují jim autorovy oblíbené snímky Snídaně u Tiffanyho či Volný pád.
Experimentální polohu zastupují dvě nové techniky: barevné pastelové kresby na plátně a lepty odlévané do umělého kamene. Ukazují ikony Ježíše, Coca-Coly či Marilyn Monroe.
Přehlídku doplňují objekty v podobě dvakrát zvětšených nákupních vozíků s obřími tabletami s nápisy dopamin a endorfin, tedy takzvanými hormony štěstí, které se lidem vyplavují do krve při oblíbených činnostech.
Poslední patro Villy Pellé je pak pojato jako muzeální reminiscence na nedalekou autorovu intervenci ve veřejném prostoru, velkoformátovou nástěnnou malbu Choose to be Happy, která je už desátým rokem vidět v proluce na nedalekém dejvickém Vítězném náměstí. Návštěvníci se zde mohou seznámit s historií vzniku malby i jejími několika novějšími adaptacemi.
Jedenačtyřicetiletý Pasta Oner, vlastním jménem Zdeněk Řanda, dlouhodobě reflektuje soudobou popkulturu. Významově bohatě nabité obrazy a objekty čerpají inspiraci nejen z náklonnosti člověka k objektům sdílené touhy, ale vydávají se také po stopách různých forem spirituality či vnitřních zákoutí víry.
Středobodem výtvarníkovy tvorby je akrylová malba a vytváření závěsných obrazů, stejně jako navrhování prostorových objektů, plastik, instalací, grafických listů a netradičních technik.