Údaje o návštěvnosti výstavy zveřejnil ve svém únorovém čísle oborový časopis Art&Antiques.
Podle něj vloni padesátitisícovou hranici návštěvnosti atakovala ještě výstava děl sochaře Alberta Giacomettiho, kterou ve Veletržním paláci vidělo 48 447 lidí, a dokonce ji překročila přehlídka Petra Síse, kterou v Centru současného umění DOX do konce roku navštívilo 51 766 lidí.
Sísova výstava je aktuálně prodloužená do 24. února, podle nejnovějších údajů z galerie už ji za roky 2018 a 2019 dohromady vidělo přes 80 tisíc lidí.
Co do denní návštěvnosti byla v Národní galerii loni úspěšná také výstava Bonjour, Monsieur Gauguin: Čeští umělci v Bretani 1850-1950, kterou denně navštívilo průměrně 510 a celkově 33 152 lidí.
V denní návštěvnosti se prosadila i Slovanská epopej Alfonse Muchy, která v Obecním domě během posledních 20 dnů výstavy dobíhající z roku 2018 lákala v průměru 517 diváků denně.
Z údajů získaných od galerií a výstavních síní vyplývá, že návštěvnicky nejatraktivnější bylo i loni moderní umění. Platilo to také mimo hlavní město - nová expozice Moravské galerie v Brně nazvaná Brno, předměstí Vídně, věnovaná 19. století s přesahem k počátku století 20., krátce po zahájení průměrně lákala 355 lidí denně, celková návštěvnost za 32 dní v roce 2019 činila 11 348 lidí.
Divácky vyhledávané byly i přehlídky z oblasti užitého umění a módy v pražském Uměleckoprůmyslovém museu. Výstavu o Haně Podolské vidělo 32 760 lidí a objevnou retrospektivu Šílený hedvábník - Zika & Lída Ascher: textil a móda 37 184 diváků.
Přes tři stovky návštěvníků denně přilákala numizmatika, tedy výstava 100 let česko-slovenské koruny v Císařské konírně Pražského hradu, kterou vidělo 33 516 lidí.
Oblíbený módní fotograf Helmut Newton do Musea Kampa přilákal 43 947 lidí a architektonická tvorba Evy Jiřičné do Centra současného umění Dox o něco více, 46 532 lidí.
Ze současného umění patřily k nejnavštěvovanějším výstavy Galerie Rudolfinum, jež je díky sponzorským prostředkům přístupná zdarma. Přehlídku děl Daniela Pitína vidělo 24 898 lidí a představení jednoho z nejsledovanějších umělců současnosti Arthura Jafy, který vloni na Benátském bienále obdržel prestižního Zlatého lva, 14 184 diváků.
Celoroční návštěvnost galerií byla loni většinou srovnatelná s rokem 2018.
Přes meziroční pokles se stále vysoko nad ostatními drží Národní galerie s 663 492 návštěvníky. Za ni se řadí hlavní budova Uměleckoprůmyslového muzea se 160 tisíci lidmi, Muzeum umění Olomouc s návštěvností 146 389, Moravská galerie v Brně, do které přišlo 118 628 lidí, Galerie hlavního města Prahy a těsně nad stotisícovou hranicí také Museum Kampa.
Instituce | Název výstavy | Lidí denně | Celkem | |
1. | Národní galerie Praha | Francouzský impresionismus | 1101 | 100 233 |
2. | Dox | Petr Sís | 557 | 51 766 |
3. | Galerie hl. města Prahy | Alfons Mucha: Slovanská epopej | 517 | 10 348 |
4. | Národní galerie Praha | Bonjour, Monsieur Gauguin | 510 | 33 152 |
5. | Národní galerie Praha | Alberto Giacometti | 414 | 48 447 |
6. | Dox | Eva Jiřičná | 373 | 46 235 |
7. | Dox | Tata Bojs | 372 | 27 136 |
8. | Museum Kampa | Helmut Newton | 360 | 43 947 |
9. | Moravská galerie v Brně | Brno, předměstí Vídně | 355 | 11 348 |
10. | Správa Pražského hradu | 100 let česko-slovenské koruny | 332 | 33 516 |
Pořadí se řídí denní návštěvností. Zdroj: Art&Antiques.