Instalace z polystyrenu, skla a dalších recyklovaných materiálů měří 3,5 krát 5,5 metru. Je součástí festivalu Sculpture Line a na kamenné stěně náplavky by měla zůstat minimálně měsíc. "Pro Sculpture Line není úplně typické, aby přímo pro něj umělci vytvářeli svoje skulptury, ale už loni pro festival Martin Steinert dělal loď na Smetanově nábřeží," připomíná jeden z organizátorů Ondřej Škarka.
Hlavním dílem Jiřího Davida pro letošní ročník měla být instalace pracovně nazvaná Kontejner na Malostranském náměstí. Tam ale úřady umístění nepovolily, pořadatelé proto hledají náhradu.
Trojrozměrný objekt na Smíchově podle autora nastoluje otázku, jestli je v současné době možné sdílet realitu, která nás obklopuje. "Objekt by na náplavce měl zůstat přibližně měsíc s možností prodloužení, pokud ho někdo nezničí," říká David, který se středeční několikahodinové instalace zúčastnil.
Sculpture Line na veřejných prostranstvích českých měst a obcí od 15. června postupně představuje práce zhruba padesátky sochařů z Česka i zahraničí. Festival vznikl před sedmi lety, jeho cílem je rozšiřovat kulturní potenciál lokality a přiblížit současné umění všem.
Vloni se akce prostřednictvím 83 instalací od 48 umělců rozšířila do 15 států, respektive 41 měst na třech kontinentech.
V uplynulých ročnících festival zaujal v Praze pětimetrovou sochou bronzového opičáka King Kong Balls od francouzského umělce Denise Defrancesca či sochou Jiřího Davida Revoluce, vytvořenou z 80 tisíc klíčů. Nainstalovaná byla v zámeckém parku v Mikulově. Wooden Cloud německého sochaře Martina Steinerta se loni stal součástí Památníku ticha v pražských Bubnech.
Jiří David, který vedl ateliéry na pražské Akademii výtvarných umění i Vysoké škole uměleckoprůmyslové, představuje klíčovou postavu postmoderny nejen v českém umění druhé poloviny 80. let minulého století.
Jeho díla jsou součástí zahraničních sbírek, uspořádal přes 80 samostatných výstav po světě. Vedle obrazů a kreseb využívá fotografii, vytváří objekty, instalace či třeba skleněné vázy.