Devětačtyřicetiletý Korbička se zabývá světlem, prostorem, pohybem a zvukem. Pro Telegraph Gallery vymyslel koridor, v němž návštěvník intenzivně vnímá svůj pohyb a zároveň nechává světlo působit na svou psychiku.
Podle autora může jít o podvědomou reflexi covidové situace, ale také odkaz na unikátní dvouvřetenové pozdně gotické schodiště v olomouckém chrámu sv. Mořice, které umožňuje zážitek fyzického míjení.
Umělec při vytváření instalace prostudoval technickou dokumentaci výstavního prostoru, v jehož půdorysu hledal skryté zákonitosti. Ty pak znázornil kresbou.
Skici, které vpisuje přímo do plánů, jsou základem Korbičkových světelných staveb. "Na této výstavě nabízím divákovi prostor, do kterého vstoupí a svým pohybem aktivuje různé světelné jevy, jež se dějí na zakřivených plochách vepsané instalace z polykarbonátových desek. Vznikají tak světelné kruhové jevy, které jsou každým okem viditelné v jiném úhlu. Každá setina úhlu je proměňuje," popisuje autor.
Kurátoři upozorňují, že výstava obsahuje výrazné světelné objekty, a nemusí tak být vhodná pro návštěvníky s psychickým či neurologickým onemocnění.
Autor instalace vystudoval pražskou Akademii výtvarných umění, od roku 1998 působí jako pedagog ateliéru sochařství na Fakultě výtvarných umění v Brně. Pohybuje se na pomezí sochařství, architektury a vědeckého výzkumu.
Pavel Korbička patří k předním představitelům současného světelného umění, od roku 1990 vystavuje doma i v zahraničí. Vytvořil také trvalé instalace jako Nepravý úhel v brněnském Domě pánů z Kunštátu nebo Vertikála 02 ve věži farního kostela sv. Jana Křtitele ve Frýdku-Místku.