(4. díl seriálu) - Jestli člověka něco překvapí na nominacích Sony World Photography Awards v kategorii Kreativní fotografie, pak je to zcela jistě práce britského fotografa Josepha Forda. Pro pečlivě zaranžované scény nechal uplést speciální svetry, které dělají člověka takřka neviditelným - a pak je vyfotil.
"Pletení je se všemi svými bohatými detaily i nedokonalostmi ultimátní analogové médium. V době, kdy je mnoho fotografií výsledkem práce ve Photoshopu nebo digitálních úprav, je uspokojující pracovat s pomalým, ručně vytvářeným médiem. Výsledky nejsou perfektní, často úplně dokonale neladí se scénou. Vytvoření každého z mých snímků trvá týdny. Všechno je potřeba pečlivě naplánovat a pak se pustí do práce úžasná pletařka Nina Doddová, která vytvoří část oděvu, kterou potřebujeme pro fotografii," říká Joseph Ford.
Kromě jeho fotografie zahrnuje fotogalerie také ostatní snímky, nominované v kategoriích Kreativní fotografie, Objevy a Zátiší. Právě v té poslední můžete zjistit, že námětem zátiší, které uspěje v prestižní celosvětové soutěži, může být klidně třeba zvonek z rozmontovaného starého bicyklu.
V prvním dílu seriálu jsme představili nominace na ceny Sony World Photography Awards v kategoriích Krajina a Příroda. Druhý díl se zaměřil na nejlepší fotoreportáže (v kategorii Dokument) a na snímky v kategorii Životní prostředí.
Sony World Photography Awards je jednou z největších a nejrespektovanějších světových soutěží. Je známá tím, že odráží nejnovější trendy ve fotografii. Letos vstoupila do svého 13. ročníku. Porota tento rok hodnotila 345 tisíc snímků ve dvou základních kategoriích - Open a Professional. V prvně jmenované soutěží jednotlivé fotografie, ve druhé soubory. Obě kategorie se pak dělí na podkategorie, jako jsou například krajina, portrét, zátiší a podobně.
Porota nyní vyhlásila semifinalisty a finalisty v kategorii Professional. Vítězové budou vyhlášeni v dubnu během slavnostní ceremonie v Londýně.
Soutěž Sony World Photography Awards je určena všem fotografům, není vázána na značku fotoaparátu. Sony v ní figuruje jako generální sponzor. Je jakousi protiváhou World Press Photo, které se zaměřuje výhradně na fotožurnalistiku, zatímco Sony WPA dává výrazný prostor umělecké a kreativní fotografii.