Praha - Na nové příběhy, postavy, squat, ale i Jiřího Bartošku, který se dlouho seriálu bránil, lákají tvůrci nové řady Dobré čtvrti. Stejně jako první ji natočil Karel Smyczek.
Repríze první série teď patří pondělní prime time a k obrazovkám láká v průměru 700 tisíc diváků. Když se úvodní řada natáčela, s pokračováním se nepočítalo. Vynutil si ho až divácký ohlas.
Nové příběhy začínají před Silvestrem. Od první série uběhlo tři čtvrtě seriálového roku a spolužáci z gymplu se setkávají znovu. Martha Issová coby Katka se po drogové závislosti vrátila zpět do školy, nová třída ji ale těžko přijímá mezi sebe.
Michal studuje elitní soukromou vysokou školu ve Švédsku a Honza sociologii. Zuzana, kterou nepřijali na medicínu, se znovu připravuje na přijímačky.
"Jsou jen o něco málo dospělejší a vyzrálejší. Jejich příběhy spojují základní motivy - hledání vlastní identity, hledání síly k odpouštění a velkorysosti, hledání stabilního bodu," míní scenáristka Lucie Konášová.
Část nové série se odehraje i ve squatu. "Při hledání tohoto prostředí jsme naráželi na nejrůznější majetkové a právní komplikace, takže se nakonec ukázalo nejschůdnější vytvořit si squat vlastní," říká režisér. V menších rolích si hráli i autentičtí squateři.
Na scéně se nově objeví Jan Dolanský, ale novou hvězdou má být Jiří Bartoška, který ztvární roli stárnoucího plastického chirurga.
"První série Dobré čtvrti, která se vymykala seriálové tvorbě v Čechách, a pak také slib Karlu Smyczkovi, který jsem mu dal na Zlínském festivalu v poněkud podroušeném stavu," vysvětluje Bartoška důvody, proč na roli kývnul.
Dále diváci uvidí Hanu Maciuchovou, Jana Hartla nebo Vladimíra Javorského, který se objeví v roli divadelního dramaturga. Na scéně se objeví Predrak Bjelac, který ve filmu Harry Potter a ohnivý pohár ztvárnil smrtijeda Igora Karkarova.
"Když jsem ho obsazoval, ještě jsem netušil, že hraje docela podstatnou roli profesora," přiznává režisér.
Závěrečná titulková píseň není vždycky totožná. Nejen délkou, ale střídají se v ní i dívčí hlasy. Michal Pavlíček upravoval svou skladbu podle atmosféry, ve které jednotlivé díly končí.