sledovanost

Sledovanost Oscarů klesla na historické minimum

Na nové historické minimum spadla sledovanost letošního udílení filmových cen Oscar. V noci z neděle na pondělí zaujaly jen 10,4 milionu lidí, což představuje meziroční pokles o 56 procent. Ještě vloni oscarový večer zhlédlo 23,6 milionu diváků.

Data o sledovanosti zveřejnila společnost Nielsen. Nižší zájem o ceremoniál kvůli pandemii koronaviru zaznamenalo již zářijové udílení televizních cen Emmy nebo předminulý měsíc hudební Grammy. Druhé nejznámější americké filmové ceny, Zlaté glóby, sledovalo letos v únoru o 60 procent méně diváků než vloni.

Zdroj: Reuters

Štědrovečerní pohádku v televizi si pustilo 2,68 milionu diváků

Novou pohádku České televize nazvanou O vánoční hvězdě vidělo ve čtvrtek přes 2,68 milionu diváků starších 15 let, tedy 62 procent všech, kdo měli na Štědrý večer zapnutou televizi. Snímek režiséra Karla Janáka s Vojtěchem Kotkem, Terezou Rambou či Annou Geislerovou v hlavních rolích zhlédlo také 254 tisíc dětí ve věku 4 až 14 let. Druhou příčku v žebříčku sledovanosti zaujímají Tři oříšky pro popelku, které si nenechalo ujít 2,2 milionu diváků, třetí jsou Pelíšky s více než 1,7 milionem lidí, informovala Karolína Blinková z České televize. Data poskytla společnost ATO Nielsen Admosphere.

Dámský gambit na Netflixu vidělo 62 milionů lidí, v Česku je druhý

Minisérii z šachového prostředí Dámský gambit, ve které hlavní roli ztvárnila Anya Taylor-Joyová, na platformě Netflix vidělo 62 milionů lidí. Firma čísla sledovanosti obvykle nezveřejňuje, činí tak jen v případě mimořádných úspěchů. Netflix zveřejnil 23. října všech sedm dílů Dámského gambitu, které od té doby patří do desítky nejsledovanějších pořadů v USA, Velké Británii, Argentině nebo Izraeli. Momentálně je minisérie druhou nejžádanější položkou Netflixu v Česku, hned za čtvrtou řadou seriálu Koruna.

Podle Netflixu dále Dámský gambit obecně posílil zájem o šachy. Hledání tohoto slova na Googlu stouplo dvojnásobně, uživatelé serveru eBay.com dvakrát častěji hledají předměty související s šachami a webu Chess.com se pětinásobně zvýšil počet zaregistrovaných uživatelů.

Film The Irishman za prvních pět dnů vidělo 17 milionů Američanů

Novou gangsterku režiséra Martina Scorseseho nazvanou The Irishman (Irčan) za prvních pět dnů od zveřejnění na Netflixu vidělo zhruba 17,1 milionu Američanů. Uvedla to výzkumná agentura Nielsen. Jedná se o první odhad sledovanosti filmu, který stál v přepočtu téměř 3,6 miliardy korun a je považován za kandidáta na Oscara. Loňský thriller od Netflixu nazvaný Bird Box za prvních pět dnů od vydání si pustilo zhruba 26 milionů Američanů, srovnává Nielsen. Netflix oficiální čísla sledovanosti nezveřejňuje.

Zdroj: Reuters
Pokračovat