Foto: Tohle je příběh Tomáše Slavaty. Statečného, ale plachého filantropa

Foto: Tohle je příběh Tomáše Slavaty. Statečného, ale plachého filantropa
Tomáš Slavata pochází z nefunkční rodiny. Staraly se o něj starší sestry nebo se taky jako malý staral o sebe sám. V pubertě sprejoval vagony metra, pak už ale převážily vášeň pro sport a také smysl pro fair play a čestnost.
Tomáš se místo v graffiti našel ve vrcholovém sportu. Vrhl se na terénní triatlon, protože je to pořádná dřina, která vytěsní všechny problémy z hlavy a umožní usnout.
Extrémní výzvy jsou pro Tomáše to pravé. Třeba si ve 21 letech osvojil své dva synovce z dětského domova.
Tomáš Slavata ale pomáhá i tisícovkám cizích dětí. Objíždí dětské domovy a snaží se zdejší děti motivovat, aby zabojovaly o co nejlepší život. Jako on. Pořádá sportovní kempy i seriál závodů Slavata tour, v nichž soutěží děti ze složitých sociálních poměrů a z dětských domovů v duatlonu.
Foto: Jiří Januška
hrz hrz
4. 9. 2018 16:31
Filantrop a triatlonista Tomáš Slavata otevřeně popisuje svůj životní příběh v právě vycházející knížce Trojboj s draky. Jako malý zažil zanedbávání péče, násilí i šikanu, od té doby zadrhává a má noční můry. Proto dře na druhé, pomáhá tisícům dětí s podobně těžkým osudem a své peníze investuje právě do nich. Jeho mottem je "Když spadneš na zadek, postav se na nohy. A podej někomu ruku".
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Některé britské čerpací stanice přerušily provoz. Nemá jim kdo dovézt palivo

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost. Ministr dopravy Grant Shapps dnes vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, informovala veřejnoprávní BBC na svých internetových stránkách.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se dnes tvořily fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro "vzácný" případ, že na první nebude k dostání.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100.000 řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. "Pokud by to pomohlo, povoláme je," řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů je v Británii nedostatek ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. "Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme," řekl.

Zdroj: ČTK
Další zprávy