Ministr dopravy Andreas Scheuer z konzervativní strany CSU si stojí za tím, že kampaň, která přitahuje pozornost, pomůže zachránit životy. Jednou z osobností, které se ve videu a na propagačních plakátech a billboardech objevují, je německá modelka Alicija Köhlerová.
If this is sexist, I don't want to be woke. #HelmeRettenLeben pic.twitter.com/AAsiLoKruA
— Chris Murray (@chrismurraylaw) March 24, 2019
Právě její fotografie, na které pózuje ve fialové helmě a krajkovém prádle, zvedla vlnu nevole mezi některými německými političkami. A to jen dva dny před oficiálním spuštěním ve velkých městech, jako je Hamburk, Berlín, Kolín nad Rýnem nebo Mnichov.
Autorem fotografií je britský módní a portrétní fotograf Rankin. Celá kampaň stála údajně 400 tisíc eur, v přepočtu zhruba 10,4 milionu korun.
Maria Noichlová ze Sociálnědemokratické strany Německa (SPD) německému deníku Bild řekla, že kampaň je sexistická a ministr dopravy se ji snaží prodat prostřednictvím nahých těl.
S helmou, ale oblečená
A německá ministryně pro rodinu Franziska Giffeyová zase na ni reagovala fotkou na svém Facebooku. "Drahý Andreasi Scheuere: i s helmou se dá obléci," napsala k fotografii.
Lieber Andreas Scheuer: MIT HELM GEHT AUCH ANGEZOGEN!
Zveřejnil(a) Franziska Giffey dne 22. March 2019
Živá diskuse se vede také na sociálních sítích. Mnoho lidí kampaň obhajuje s tím, že je zajímavá a i kritika jí vlastně pomáhá. Někteří navíc podotýkají, že se na plakátech objevují také mužští modelové.
Přesto se členka Bundestagu Katja Mastová proti kampani ohradila s tím, že by polonazí muži a ženy neměli být vystavováni na billboardech za peníze daňových poplatníků.
Guten Morgen aus Berlin! Habt einen guten Start in die neue Woche! @BMVI #helmerettenleben https://t.co/PBsKsVU3sr pic.twitter.com/ARtnU7q7yj
— Inga Catharina Thomas (@ingathomas) March 25, 2019
Ministerstvo dopravy si za propagační akcí stojí a uvádí, že doprovodné video vidělo již 1,8 milionu diváků ve věku mezi 14 až 49 lety, uvedla britská BBC.
Právě na mladší generaci je celá kampaň zaměřena. Německá asociace pro bezpečnost na silnicích uvádí, že jen osm procent lidí mezi 17 a 30 lety nosí při jízdě na kole přilbu. Na německých silnicích přitom vloni zemřelo 430 cyklistů, což je o 14 procent více než v roce 2017.