Výstavu brazilského fotografa Sebastiaa Salgada nazvanou Workers, která se v několika českých městech konala dohromady 63 dní, vidělo celkem 47 tisíc lidí. Denně ji tedy navštívilo průměrně 746 diváků. Expozice má ještě další prvenství: po "vypovězení" Leicy z Pražského hradu se neodehrála v klasické galerii, ale ve speciálně upraveném vlaku, který cyklus za diváky vozil.
Burian a ti druzí
Druhou nejnavštěvovanější výstavou loňského roku byla přehlídka díla Zdeňka Buriana, již v Jízdárně Pražského hradu vidělo 72 tisíc lidí. Konala se ale od 1. dubna až do 11. září, tedy 139 dní - denní průměr tak činil 518 návštěvníků.
Na třetím místě je Mezinárodní bienále současného umění pořádané Národní galerií v Praze. Od 13. června do 11. září je vidělo 36 327 lidí; denně přišlo 466 diváků.
Pořadí vychází z informací získaných od Domu umění města Brna, Egon Schiele Art Centra, Galerie hlavního města Prahy, Galerie Rudolfinum, Leica Gallery, Moravské galerie v Brně, Národní galerie v Praze, Obecního domu a Správy Pražského hradu.
Čtvrtou příčku v pomyslném žebříčku obsadila výstava Lucas Cranach a české země, kterou připravila Správa Pražského hradu a Národní galerie v Praze a jíž od 21. října do 8. ledna vidělo 24 tisíc lidí; denní návštěvnost byla 380 diváků. První pětici uzavírá s denní návštěvností 265 lidí výstava Aléna Diviše v Galerii Rudolfinum.
Předloni vyhrál Skála
Na sedmém místě poprvé figuruje mimopražská instituce - Moravská galerie Brno s výstavou Vídeňská secese. Za 71 dní ji vidělo 15 486 lidí, denní průměr je 218 návštěvníků. Přehlídku spolu s brněnskou institucí připravilo pražské Uměleckoprůmyslové muzeum a Obecní dům, ve kterém měla reprízu.
Předloni byla nejnavštěvovanější výstavou přehlídka Františka Skály v Rudolfinu, která měla denně 618 diváků. Loni se opakovala v Egon Schiele Art Centru, kde na ni přicházelo kolem 180 lidí denně. Galerie Leica se do čela žebříčku dostala po roční pauze; výstavním hitem roku 2003 byla její retrospektiva fotografa Helmuta Newtona, kterou vidělo 809 lidí denně.
Pro zasazení do evropského či zámořského kontextu: Nejnavštěvovanější britskou kulturní institucí je Národní galerie s pěti miliony hostů ročně; denní průměr vychází na 13 tisíc lidí.
Alespoň částečně lze s návštěvností českých výstav srovnat přehlídku, která se koncem loňského roku konala v Metropolitním muzeu v New Yorku. Výstavu děl z doby Lucemburků spolupořádala Správa Pražského hradu: za tři měsíce ji vidělo 170 tisíc lidí a denní návštěvnost byla 2000 diváků.