Lustr ze zbraní i prsten se žvýkačkou zaujaly Design Week

ČTK Kultura ČTK, Kultura
10. 11. 2014 13:46
Nejlepší expozici na přehlídce Prague Design Week vytvořila skupina Psychognis. Zaujal lustr ze střelných zbraní i precizní sklářská práce.
Psychognis.
Psychognis. | Foto: Psychognis

Praha - Jako nejlepší instalaci prvního ročníku přehlídky Prague Design Week pořadatelé vybrali prezentaci skupiny Psychognis. I pozornost návštěvníků poutal jejich lustr ze střelných zbraní a precizní sklářská práce. Ve skupině Psychognis je i sklářka Michaela Mertlová, která nedávno dostala první cenu v mezinárodní soutěži Stanislava Libenského.

Podívejte se, jak vznikala kolekce Munchies od Michaely Mertlové.
Podívejte se, jak vznikala kolekce Munchies od Michaely Mertlové.

V Libenského soutěži Mertlová bodovala se svou instalací Munchies (anglicky slangově mlsná), jejíž součástí je zlatý prsten se skleněnou žvýkačkovou bublinou. Instalaci doplňovaly některé předměty z procesu výroby foukaného skla i video zachycující autorku při práci.

"Při výběru nejlepší expozice nešlo jen o samotné vystavení produktů, ale zejména i o přiblížení vzniku, výroby a znázornění počáteční idey. Po všech těchto stránkách právě nejvíce zaujala formace Psychognis," komentoval udělení ceny Tomáš Holý, spoluorganizátor a mluvčí Prague Design Week.

Podívejte se na práci skupiny Psychognis.
Podívejte se na práci skupiny Psychognis.

Potemnělé instalaci skupiny Psychognis dominovaly ve zdi vydlabané komory s nasvětlenými produkty v kombinaci s krátkými videi. Psychognis prezentovali vedle lustru sestaveného z přesných replik malých střelných zbraní ještě třeba skleněnou vázu vyrobenou podle modelu vzduchové bubliny vytvořené výstřelem zbraně pod vodní hladinou. O lustr z pistolí měli návštěvníci přehlídky zájem, už v sobotu měli jeho autoři několik objednávek.

Nová přehlídka designu, módy, šperků i nábytku pod názvem Prague Design Week se vymezuje vůči zavedenému festivalu Designblok, který se podle nich stal komerční akcí a prezentací známých firem. "Chceme ukázat práci designéra, prezentovat, co za konečným výrobkem stojí. Celá výstava je prodejní, motto naší akce je Prodávat příběhy," uvedl při zahájení zakladatel pražského týdne designu Ondřej Krynek.

 

Právě se děje

Další zprávy