Výstava, která potrvá do 9. října, představuje rozměrné nástěnné reliéfy, drobné plastiky i pohybující se objekty. Všechny ukazují lidské pohlavní orgány v podobě realistické či takové, která k nim jednoznačně odkazuje.
Přestože v případě Černého výtvorů jde o umělecká díla, kontrolní mechanismy sociálních sítí je vyhodnocují jako explicitní obsah a všechny reprodukce okamžitě odstraňují.
"Je to ze života," říká k námětu a podobě výstavy dvaapadesátiletý David Černý. Erotický podtext či přímé vyznění má plno jeho prací, podobně jako se často vyjadřují k politice či společenské situaci.
Černý díla často umisťuje do veřejného prostoru. K těm nejznámějším patří mimina na Žižkovské věži, kůň nesoucí sv. Václava na břiše, zavěšený v paláci Lucerna, nebo Entropa z roku 2009, na které vizionářsky chybí Velká Británie a jež vzbudila ohlas celé Evropy.
Kurátor nynější výstavy v DSC Gallery a historik umění Otto M. Urban napsal, že všechny známé kultury zobrazují pohlavní orgány, někdy značně neobvykle. Součástí toho bývá ironie, humor, nadsázka i hravost. To zase vede ke tvarové stylizaci, zkreslení, a tím i zesměšnění, míní kunsthistorik.
Černého vystavený soubor, zahrnující velké reliéfy ženských pohlavních orgánů a obrovský pyj zpodobněný jako ponorka, doplňují díla tematizující zbraně.
Autor přidal ještě několik drobných plastik s falickým symbolem - okurku, rohlík či mikrofon, jimž přidal varlata. "Vzniká tak bizarní celek, ve kterém je 'boj pohlaví' přiostřen jak symboly smrti a násilí, tak odkazy na popkulturu a vžitá klišé," míní Urban.
Podle něj je na výstavě symbol mužství komicky trapný, naddimenzované penisy bezcílně narážejí na cokoli, co se jim dostane do cesty, a svou tupostí vzbuzují zasloužený posměch. Série vagin je oproti tomu blýskavě sebevědomá, formátem i zpracováním tak penisy zastiňují.
Jsou to oltářní fetiše vzývající krásu tvaru i sofistikovanou technologii, nedostupný ideál, který se ale také mění v nekompromisní zrcadlo, ve stín stínu mizící v nicotě, uvádí Urban. Naráží tak na několikeré Černého ztvárnění nadrozměrné vaginy, jež kvůli realistickému zpodobnění může pohoršovat - vyvedená je v lehce stylizovaných tvarech a s opalizující barvou už má podobu designového artefaktu. V další práci Černý propojuje tuto část ženského těla s tvarem oblíbeného sportovního vozu.
Posledním velkým reliéfem na výstavě v DSC Gallery je negativní otisk ženského orgánu provedený ve stříbrné barvě jako zrcadlo. "Otevřené zobrazení pohlavních orgánů je vždy dobrým indikátorem společenské tolerance, dialogu o tom, kdo jsme a jak se vztahujeme k sobě samému i ke svému okolí," dodává historik umění Otto M. Urban.