O plátno Splynutí duší svedli přímo v sále Obecního domu bitvu dva dražitelé. Švabinský v obraze uplatnil pro něj tehdy důležitý motiv osudové ženy, která muže nevábí hrdostí a krutostí, ale naopak rafinovanou jemností a nereálnou snovostí. "Kdyby se měl jmenovat jeden obraz, který stojí na počátku českého moderního malířství jako jeho vlastní mezník, bylo by jím Splynutí duší od Maxe Švabinského," napsal v posudku kunsthistorik Karel Srp.
Do aukce šel velký formát obrazu, který Švabinský daroval svému poručníkovi, starostovi Kroměříže Josefu Pištěckému. Menší formát má ve sbírce Národní galerie.
Milionovou hranici v nedělní dražbě překonalo devět děl ze 190 v nabídce, Celkem byly prodány téměř tři čtvrtiny nabízených prací, sběratelé za ně zaplatili přes 68 milionů korun.
Nové majitele našly práce významných tvůrců české avantgardy Emila Filly, Antonína Procházky či Václava Špály. Například Špálova olejomalba Dvě pradleny z roku 1937 byla prodána za 5,704 milionu korun, zatímco Fillovo Zátiší s lahví vína z roku 1913 za 6,82 milionu.