Po šesti letech v Praze vystoupí skotská zpěvačka, producentka a dýdžejka Sophie, která patří k nejvýznamnějším současným autorům klubové hudby. Vzešla z kolektivu PC Music a kombinuje prvky asijského popu, žánru eurodance či elektroniky z konce minulého tisíciletí.
Spolupracuje se zpěvačkami Charli XCX nebo Madonnou, které produkovala desku Rebel Heart. Vloni byla Sophie nominována na cenu Grammy, což se jí v kategorii elektronické a taneční hudby podařilo jako první otevřeně transgender umělkyni v dějinách.
"Sophie hrála v našem klubu Neone v letech 2013 a 2014, v úplných začátcích své kariéry, a proto s ní cítíme silné spříznění," připomíná ředitel festivalu Jakub Pešek. "Je důkazem toho, jak daleko se může dostat i člověk z okrajových žánrových sfér a dělající velmi neobvyklou, až extrémní hudbu," dodává.
Festival uvítá také německou dýdžejku Helenu Hauff, která tvoří takzvané temné techno. Na scéně se pohybuje skoro dekádu od chvíle, kdy začínala v hamburském klubu Golden Pudel, hudebně se vrací na přelom 80. a 90. let minulého století a pracuje se základními stavebními elementy taneční muziky. Často používá analogové nástroje.
"Lunchmeat jsme vždycky brali trochu jako reakci na současné klubové 'schizma', kdy vedle sebe existuje největší underground i mainstream taneční hudby. Tím, že na jednu stranu přijde Sophie a na druhou Helena Hauff, chceme ukázat, že se tyto světy můžou doplňovat a kooperovat," dodává Pešek.
V podobném stylu jako hudba Heleny Hauff bude také vystoupení audiovizuálního dua 404.zero, které tvoří Kristina Karpysheva a Alexander Letsius. Říkají si podle chybové hlášky počítačového systému, která sděluje, že požadovaný obsah nebyl k nalezení. Tato metoda se odráží v jejich estetice.
404.zero vytvářejí hudbu generovanou modulárními syntezátory. Na Lunchmeatu uvedou audiovizuální album Black Sunday, které vytvořili ve studiu Greenhouse v islandském Reykjavíku. "Experimentují na něm s modulárním systémem a Buchlovým syntezátorem. Výsledkem je darkambientní kompozice, kterou doprovází neméně temné a zrnité vizuály," uvádějí pořadatelé.
Jeden z velkých objevů loňského roku, duo Tittingur tvořené Matúšem Mordavským a Dominikem Suchým hrajícími noise-techno, vystoupí se světelnou designérkou æoe. Návštěvníci zažijí i projekt Ancestral Archeology AV live, jímž producentka Nina Pixel a umělec Adrián Kriška propojí slovenský folklor a žitou zkušenost ve 21. století.
Festival v premiéře představí také pražskou digitální hudební bytost Nivvu a její audiovizuální show, zkoumající hranice intimity a toho, co se stane, když digitální avatar překročí stín své postavy. "Nivva zatím naživo nevystupovala a Lunchmeat Festival vypomáhá s premiérou její audiovizuální show," zdůrazňují organizátoři.
Další chystaný materiál se věnuje budoucnosti umělé inteligence a tomu, jak algoritmy ovlivňují naše životy. Účinkovat budou Lyra Pramuk, Robert Henke, Maenad Veyl nebo Anthony Linell.
Lunchmeat Festival, který od začátku dubna na Facebooku nabízel ke zhlédnutí experimentální 360° live stream, se uskuteční v pražském Veletržním paláci, Divadle Archa a na jiných místech. Ta budou upřesněna později, stejně jako jména doplňujících účastníků.
Z akce, jejímž původním záměrem bylo zprostředkovat světovou hudbu pražskému publiku, se Lunchmeat změnil v událost, na kterou podstatná část publika přijíždí ze zahraničí. Portál Electronic Beats nazval Lunchmeat "nenápadným drahokamem", jehož program je "na úrovni některých z nejlepších světových festivalů".