"Shakespeare americké pop-music" se tak stal nejstarším žijícím intrepretem, kterému se to povedlo. Navíc s deskou, jež zní, jako by vznikla v době éry Charlieho Chaplina - jak píší recenzenti v narážce na její název. Desky Modern Times se prodalo během týdne 192 tisíc kopií.
Na album se čekalo pět let. Už první kritiky napovídaly, že Dylanovo vyhřívání v posledním slunci bude velmi úspěšné a následné ohlasy to jen potrvrzují.
Na serveru Metacritic, jenž vypočítává hodnocení alba z textů ve významných angloamerických médiích, už zaznamenal devadesát kritik a průměrné hodnocení je 89 bodů ze sta možných. Magazín Rolling Stones píše o třetím mistrovském díle v řadě.
Jen album Desire v roce 1976 mělo podobný úspěch a vydrželo na vrcholu šest týdnů; během dalších třiceti let Dylan na první příčku nedosáhl. Minulé desky Love and Theft z roku 2001 se po prvním týdnu prodalo 133 760 kopií, což znamenalo pátou příčku.
Podle labelu Columbia se Dylanova deska hned vyšplhala na vrchol i v Austrálii, Kanadě, Dánsku, Irsku, Norsku i Švýcarsku. V trendymilovné Británii odstartovalo až jako trojka. V Česku je podle žebříčku IFPI na čtvrtém místě.
V "moderních časech" se ovšem ani kvalitní hudba neprosadí úplně sama. Dylanovi určitě podle ohlasů k úspěchu dopomohla i kariéra DJ na XM Satelite Radio s téměř dvěma miliony posluchačů, kde písničkář týden co týden pouští hodinu svou oblíbenou hudbu.
Navíc starý tulák udělal krok u něj nevídaný. Jeho song zní v nové televizní reklamě na symbol moderní zábavy i způsobu života - přehrávač iPod.