Pětice Britů jednoho dne zjistí, že je podezřelá z únosu. A to ne jen tak z ledajakého. Syn mocné manažerky Katherine Newmanové, která ovlivňuje americkou politiku, beze stopy zmizel z luxusního newyorského hotelu.
Únos perfektně připravila skupina lidí výsměšně schovaných pod maskami britské královské rodiny. Ze záběrů bezpečnostních kamer se okamžitě stává virální internetový materiál. Únosci nežádají peníze, jen aby Newmanová "řekla pravdu".
Britská policie takřka okamžitě zatkne cambridgeskou učitelku Taru, britsko-indického ajťáka a hackera Aadeshe, zdánlivě obyčejného studenta historie Eddieho a Natalii, ekonomku vyvádějící peníze z podvodných společností. V den únosu byli všichni v New Yorku a bydleli ve stejném hotelu.
Všichni podezřelí jsou v nelehké rodinné situaci. Aadesh si znepřátelí příbuzné své ženy, protože nechce pracovat v rodinném byznysu s koberci, raději by se hackováním dostal k IT zakázkám. Tara se rozvádí, a Natalie je dokonce zatčena přímo na své svatbě.
Větší část příběhu se odehrává v Anglii, do výslechů a sledování se ale rychle vloží americká tajná služba FBI a začíná tlačit na pilu. Situace se komplikuje a nezůstane bez obětí. Nejen proto, že pátým podezřelým je bývalý profesionální voják a chladnokrevný nájemný zabiják Sean.
Hrdinové chtějí situaci vysvětlit a očistit se. Postupně ale přicházejí o důvěru svých šokovaných rodin. Někteří totiž žili dvojí život - a otázkou zůstává, jak to souvisí s únosem.
Největší devízou seriálu je právě tento dynamický rozběh plný překvapení. Každá postava něco skrývá. První epizoda navíc poskytuje divákům dost podnětů, aby se do "obyčejných lidí v neobyčejné situaci" vžili.
V dalších dílech už ale tvůrci především dávkují informace, aby udrželi napětí. Děj se překotně vyvíjí, jako na běžícím pásu odhalujeme různé plány a falešné identity.
Postava manažerky Newmanové, nositelky klíčových informací, zůstává po dvě třetiny příběhu v pozadí - ačkoli je jinak hlavní tváří díla. Jedenapadesátiletá Uma Thurmanová ji hraje jako ženu zvyklou chladnokrevně manipulovat lidmi, médii i politikou. V seriálu je ale dlouho pasivní, netahá za nitky.
Nakonec se o postavách dozvídáme pravdu, zároveň ale sledujeme mnoho nevěrohodných situací, ve kterých jsou takřka všemocné nebo vzápětí naivní a bezmocné. Spíše než všudypřítomné technologie, genialita a zkušenosti ze specifických oborů o tom rozhoduje scenáristická libovůle.
Divákům se vkrádají na mysl úplně jiná podezření, než o jaká by tvůrci stáli. Týkají se spíš smysluplnosti díla usilujícího o to, abychom si v atmosféře všudypřítomného podezření všímali každého detailu.
Scenárista a producent Rob Williams byl dosud známý hlavně díky seriálu Oběť. Podezření napsal jako remake oceňované izraelské série False Flag, kterou připravili Maria Feldmanová a Amit Cohen. Novinku vyrobila přímo londýnská pobočka izraelské společnosti Keshet, podepsané pod originálem.
V jeho 18 epizodách rozdělených do dvou řad tvůrci vyprávěli podobný příběh, avšak v odlišných reáliích, poháněný vyhrocenou politickou situací a atmosférou na Blízkém východě. Originál pojednával o únosu íránského ministra obrany při návštěvě Moskvy.
Mnohé izraelské seriály těží z jedinečné i tragické situace své země a podávají výpověď, kterou lze těžko transponovat do jiného prostředí. Namátkou Naši chlapci o vyšetřování vraždy palestinského mladíka v odpovědi na teroristický čin hnutí Hamás. Nebo špionážní válečné drama Země nikoho. Jiné, v čele s Terapií, která má i českou verzi, se naopak proslavily přenositelností konceptu.
Izraelská produkce je institucionálně i náměty pevnou součástí globální "quality TV". Z britské verze Podezření se však mnoho nuancí vytrácí a zprávu o současnosti nepřináší téměř žádnou.
Možná se remake objevil příliš brzy po originálu. Podezření je dynamická podívaná se scenáristicky nosným nápadem. Lze s ní strávit čas, brzy však upadne v zapomnění. Hrdinů dokazujících svou nevinu bude v popkultuře ještě dost.
Podezření
Tvůrce: Rob Williams
Seriál je k vidění na Apple TV+.