Gravel biky (a s nimi i velmi příbuzná cyklokrosová kola) nevzbuzují na první pohled žádnou velkou pozornost. Vypadají prostě jako silniční závodní kolo. Na veletrzích, jako byl podzimní Eurobike v německém Friedrichshafenu nebo nedávný pražský For Bikes, jich ovšem bylo k vidění dost.
V čem spočívá jejich kouzlo? Především ve všestrannosti. Pokud nasadíte kola s klasickými silničními plášti nebo galuskami, stává se z gravel biku v podstatě silniční kolo, za jízdy takřka nepoznáte rozdíl. Do rámu, který má širší přední vidlici i zadní stavbu rámu, se však na rozdíl od silničních speciálů vejdou i širší terénní pneumatiky. Pouhou výměnou kol pak jezdec získá bicykl, který si velmi dobře poradí i s lehčím terénem (zvládne pak to, co speciální cyklokrosová kola).
Je to tedy velmi univerzální sportovní náčiní a na veletrzích se daly zaslechnout nadšená slova cyklistů, která zněla vždy velmi podobně: Toto kolo by mi stačilo a nepotřeboval bych zvlášť silniční a zvlášť horské.
Kromě možnosti nasadit širší kola je mezi gravel bikem a silničním kolem samozřejmě řada dalších rozdílů. Podívat se na ně můžete v galerii u tohoto článku.