reklama
 
 

Obálka Vogue, na které se podílela Meghan, "vykrádá" jednu knihu. Autorkám to nevadí

30. 7. 2019 12:56
Obálka zářijového čísla britského časopisu Vogue, na které se podílela vévodkyně Meghan, je podle některých lidí kopií tři roky staré knihy s názvem The Game Changers pojednávající o silných ženách, které mění svět kolem sebe. Obálce knihy i časopisu dominují snímky vybraných žen a přispěla do ní také někdejší americká herečka. Britská královská rodina se k tvrzení zatím nevyjádřila.

Vévodkyně ze Sussexu přispěla před třemi lety do knihy novinářky Samanthy Brettové a editorky Steph Adamsové motivační esejí, která má povzbudit ženy a dívky po celém světě. A stejně jako v zářijovém čísle britské Vogue také v knize se objevila celá řada vlivných žen. Podobně zní i názvy, podtitul britské Vogue totiž je Forces for Change (Síly pro změnu). 

Na podobnost obálek i názvu upozornila řada čtenářek knihy. Jedna z autorek Steph Adamsová americkému zpravodajskému webu The Huffington Post napsala, že když viděly obálku britské Vogue, byly se Samanthou Brettovou polichoceny. 

"Když jsme dávaly dohromady knížku, vybíraly jsme pečlivě rozličné ženy, o kterých jsme si myslely, že jsou inspirativní a změní svět, včetně Meghan Markleové," citoval web Adamsovou. Jedna z autorek knihy dodala, že jí to nevadí. "Pokud chce vévodkyně ze Sussexu udělat něco podobného s britskou Vogue a chce inspirovat čtenáře, je to skvělé. Napodobování je forma lichotky," dodala. 

Stejná obálka i slova

Brettová je novinářkou v australské zpravodajské stanici 7 News. V pondělí pro stanici uvedla, že ji podobnost obálek velmi překvapila a lidé se jí ptali, zda na zářijové britské Vogue taktéž spolupracovala. 

"Prvně jsem si řekla, že je to shoda náhod, pak mi ale někdo poslal tiskovou zprávu k celému projektu a opakovala se v ní stejná slova, která jsou i na zadní straně knihy," dodala Samantha Brettová.

"Lichotí mi to, byla to skvělá kniha, takže vždycky jsem si říkala, že ji někdo zkopíruje," řekla. 

Podle mluvčí britské Vogue byl však autorem nápadu šéfredaktor časopisu Edward Enninful, nikoliv vévodkyně. A podle zástupců časopisu se jedná o inspiraci z obálky britské Vogue z ledna 1990. 

Královská rodina se k podobnostem knihy a časopisu zatím nevyjádřila. Brettová a Adamsová ale zvažují, že budou vévodkyni před pátečním vydáním časopisu kontaktovat. Podle Brettové by vévodkyně měla primárně propagovat knihu, na které se podílela. 

Brettová však také přiznala, že krátce po vydání knihy se díky oznámení, že princ Harry chodí do té doby s neznámou Meghan Markleovou, stala publikace bestsellerem. A dodala, že vévodkyně ze Sussexu je skvělá a sleduje dobrý cíl, který má podpořit další ženy. Podle ní by však část výtěžku měla dát stejně jako v případě knihy na charitu. 

Ačkoliv manželka prince Harryho již dříve podpořila charitativní kuchařku, jejíž výtěžek šel na organizaci sdružující oběti požáru Grenfell Tower v Londýně, v případě Vogue peníze na dobročinné účely nepůjdou. 

Jak uvedla sama vévodkyně, módní svět je pořád byznys, a tak ani v zářijovém čísle nechybí inzerce. V editorialu však zdůraznila, že číslo je o síle kolektivu a důležitosti inkluze. 

Podívejte se na první záběry syna Harryho a Meghan:

Harry a Meghan se poprvé pochlubili novorozeným synem | Video: Reuters |  03:06

autor: Magazín | 30. 7. 2019 12:56

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama