reklama
 
 

Ženy dohnaly v pití alkoholu muže. Musí se změnit prevence, varuje studie

26. 10. 2016 9:56
Ženy se v množství vypitého alkoholu za posledních 50 let vyrovnají mužům. Může za to nízká cena lihovin, reklama i změna životního stylu. V budoucnu by se tak měla změnit prevence, která má cílit především na ženy mladší generace.

Ještě před sto lety muži v konzumaci alkoholu jasně vedli. Aktuální studie, na kterou upozornil web deníku The Guardian, ale naznačila, že tento trend se během posledních padesáti letech změnil. Ženy dohonily v pití alkoholu muže.

Ještě generace mužů narozená mezi lety 1891 a 1910 konzumovala alkohol dvakrát častěji než jejich vrstevnice. Mezi ročníky narozenými mezi lety 1991 až 2000 se tento rozdíl ale smazává.

Změnu trendu mají podle aktivistů na svědomí jednak úspěšně cílené marketingové kampaně a rozšíření sortimentu sladkých alkoholických nápojů, stejně jako pokles ceny lihovin. Jak naznačují odborníci, velkou roli hraje i změna životního stylu a trhu práce.

"Vzhledem k tomu, že spotřeba alkoholu u žen od 50. let výrazně stoupla, předpokládáme, že se bude kvůli nízké ceně a snadné dostupnosti nadále zvyšovat," upozorňuje ředitelka nadace Alcohol Concern Emily Robinsonová.

Podle autorů studie by výsledky měly jednoznačně podpořit změnu zacílení preventivních opatření. Ta se v minulosti týkala především mužů. Nově navrhují směřovat osvětu především na ženy mladší generace.

Nadměrné pití podle odborníků způsobuje problémy zdravotní, ale i psychické. Požadují proto, aby alkoholické nápoje byly povinně opatřeny nálepkou, která bude před negativními následky varovat. Apelují rovněž na média a přední lékaře, aby problematiku aktivně přibližovali veřejnosti.

Pití u dětí je větší problém, než se zdá, často se to podceňuje, říká národní protidrogový koordinátor Jindřich Vobořil. Každý rok skončí podle něj v nemocnici kvůli předávkování alkoholem tisíc dětí. | Video: Daniela Drtinová |  20:10

autor: pej | 26. 10. 2016 9:56

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama