reklama
 
 

Obrazem: Čeští surfaři už nemusí jezdit trénovat k oceánu, v Praze se otvírá umělá vlna

Aktualizováno 1. 2. 2016 23:11
Nejen v Karibiku, ale už i v Praze si můžete i v únoru zasurfovat, a to na umělé vlně v kryté hale. V Česku unikátní možnost stojí 1790 korun pro jednoho na hodinu a 3300 korun pro dva.

Čeští surfaři mají kde trénovat. Ve sportovním areálu v Praze-Letňanech se totiž otevřela nová aréna se surfařským simulátorem. Zájemci se tak budou moci svézt na vlně i bez toho aniž by museli jezdit k oceánu.

Aréna s umělou vlnou byla postavena během šesti měsíců, plán na její vybudování však vznikl již v roce 2012, uvedl její autor Juraj Sonlajtner.
Kromě pravidelných tréninků chtějí provozovatelé ve spolupráci s Rádiem 1 pořádat koncerty. „Kromě surfování máme hudební klub s barem a pódiem, kde budeme pořádat koncerty a kulturní akce, chceme vytvořit atraktivní místo pro setkávání lidí. V této kombinaci jsme první na světě,“ dodává Sonlajtner.

Budova pro umělou vlnu stála společníky 50 milionů korun. Autoři na ní spolupracovali s belgickým architektem Karlem Dubois. Surfařský simulátor pracuje na principu oběhu konstantního vodního proudu poháněném elektrickou energií, jež proudí po vytvarovaném měkkém povrchu.

Na slavnostní otevření přijel také holandský mistr světa v indoor surfingu. Devatenáctiletý Tim van Dortmont začal se surfováním na umělé vlně před sedmi lety a mistrovský titul získal během svého prvního závodního roku. „Na indoor surfing jsem poprvé narazil během jedné rodinné prázdninové cesty v Holandsku. Surfování se mi zalíbilo, a tak jsem u něj zůstal,“ popsal Aktuálně.cz Dortmont. Na oceán si však zatím netroufá.

Podle něj se ježdění na umělé vlně hodně podobá skateboardingu. „Nejvíc se mi líbí, že je to sport, který kombinuje skateboardové triky s klouzáním po vodě,“ přiblížil světový šampion.

Aréna se veřejnosti otevře 1. února.

autor: Jakub Plíhal | 1. 2. 2016 15:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama