Singapurský stánek se proslavil tím, že prodával nejlevnější jídlo na světě, které ocenili komisaři gastronomického průvodce michelinskou hvězdou. Šéfkuchař Chan Hong Meng v něm nabízel prosté, ale chuťově vyladěné jídlo, zákazníci za misku s nudlemi s kuřecím a sojovou omáčkou zaplatili v přepočtu 50 korun.
Po michelinském triumfu v roce 2016 se Mengova kariéra rozjela. Ze skromného stánku v čínské čtvrti se stala franšízová restaurace s pobočkami v Thajsku, na Filipínách a v dalších zemích Asie. Kromě věhlasu a počtu podniků se rozšířilo i menu, ale letos michelinští komisaři singapurský stánek z doporučených podniků vyškrtli.
“Chápeme, že každý má na jídlo svůj názor. My budeme dál prodávat chutná a cenově dostupná jídla, protože to je naše vize a poslání,” citoval zpravodajský web CNN prohlášení bistra.
“Pomoc potřebují hlavně restaurace”
Zatímco někteří šéfkuchaři narozenému v Malajsii tleskali za zúročení jeho tvrdé práce, jiní měli pocit, že kvalita jídla po otevření jeho nových podniků klesla. Singapurský odborník na jídlo KF Seetoh webu CNN řekl, že postoj komisařů chápe. “Michelin jen využil své nástroje, a ochránil tak důstojnost svých hvězdiček.”
Budoucnost singapurské gastronomické scény podle Seetoha nezávisí jen na jednom šéfkuchaři nebo jedné restauraci. “Michelin by se měl držet své hlavní síly a hodnotit a propagovat restaurace, protože ty nyní potřebují pomoc,” řekl.
Singapur, podobně jako téměř všechny země na světě, zaznamenal utlumení turistického průmyslu v důsledku pandemie koronaviru. Vysoká proočkovanost země však podnítila singapurskou vládu k tomu, aby začala pomalu otevírat služby a podniky.