Praha - Coca-Cola spustila při příležitosti finále amerického fotbalu, tzv. Super Bowlu novou reklamní kampaň s názvem Make It Happy. Tou se snažila podle vyjádření tiskového mluvčího firmy šířit pozitivní myšlenky.
ASCII art
Výtvarné umění,které pracuje s počítačovým textem jako s výtvarným médiem. Jeho nejjednodušší formou jsou tzv. smajlíci.
Lidé v ní měli označovat negativní příspěvky na Twitteru klíčovým slovem #MakeItHappy. Takto označené tweety následně procházely automatizovanou úpravou a byly přeměněny do ASCII obrázku a publikovány na oficiálním Twitter profilu Coca-Coly.
Zanedlouho se ale na tomtéž profilu začaly objevovat obrázky, které v sobě skrývaly hesla z Hitlerova Mein Kamfu. Uživatelé Twitteru si tak mohli přečíst příspěvky jako "musíme zajistit existenci našich lidí a budoucnost bílých dětí" nebo o "znovusjednocení Německa a Rakousko a začlenění do velké německé vlasti".
Za touto akcí stála skupina redaktorů serveru Gawker, kteří příspěvky pod pseudonymem A.H. (Adolf Hitler) publikovali na profilu @MeinCoke. Tweety nesoucí odkaz z Hitlerovy knihy zároveň opatřili patřičným klíčovým slovem, proto se tak zároveň objevovaly i na Twiiteru Coca Coly.
Coke's #MakeItHappy autotweet campaign was sabotaged to tweet quotes from Hitler http://t.co/Lglb56Uqkj pic.twitter.com/gWHiFiaFZW
— Business Insider (@businessinsider) 5. Únor 2015
Kampaň byla po zneužití stažena. "Sdělení kampaně Make It Happy bylo jednoduché. Doufali jsme, že jí budeme inspirovat lidi, aby z internetu udělali místo, kde se šíří pozitivní myšlenky," vyjádřil se mluvčí firmy pro Adweek. "Snaha redaktorů z Gawker šířit před naší kampaň nenávist je politováníhodná," dodal.