V internetovém světě existují tisíce emotikonů, od obrázků jídla po vyhynulé živočichy. Dosud však není jediný, který by mluvil o menstruaci. Nová kampaň na sociálních sítích by to měla změnit.
Australská pobočka světové neziskovky Plan International v sobotu spustila kampaň za menstruující emotikony. Organizace vytvořila celkem pět ikon a veřejnost nyní může hlasovat na Facebooku pro svou nejoblíbenější.
Vítězný emotikon pak bude předán Unicode Consortium, vládní softwarové organizaci zodpovědné za standardizaci symbolů ve všech elektronických přístrojích.
Susanne Legenová, zástupkyně generální ředitelky Plan International v Austrálii, uvedla, že emotikony jsou globálním jazykem, a proto mohou být použity v jakýchkoliv kulturách.
"Ačkoliv je na světě zhruba 800 milionů žen a dívek ve věku 15 až 49 let, které menstruují, neexistuje ani jeden emotikon, jenž by menstruaci reprezentoval. Není směšné, že existuje emotikon skřeta nebo diskety, ale není žádný menstruace?" sdělila serveru Mashable Legenová.
Mezi návrhy je hygienická vložka potřísněná krví, diagram dělohy, kalhotky s kapkami krve, kalendář s kapkami krve a kapky krve na papíře.