Do virtuální výstavy lze nahlédnout na stránkách galerie, prohlídka se spouští ve spodní části stránky.
Výstava připravovaná několik let byla místo loňského jara otevřena až 25. září, trvat měla do konce ledna. Muzea, galerie a další kulturní instituce se v podzimní vlně uzavřely nejprve 15. října, pak se v omezeném režimu otevřely návštěvníkům 3. prosince.
Tehdy Národní galerie prodloužila otevírací dobu až do 21 hodin a na díla slavného malíře stáli lidé frontu. Po dalších 15 dnech vláda muzea a galerie zase zavřela. Z tohoto nuceného uzavření dostalo několik výstav včetně Rembrandta výjimku. I ta však trvala jen krátce, takže 27. prosince musela být výstava natrvalo zavřena.
Národní galerii se ji nakonec podařilo prodloužit do 21. března, do té doby ale vláda dosud neumožnila otevření galerií. Výstava byla nakonec otevřena méně než čtvrtinu plánované doby, vidělo ji 26 629 návštěvníků. V některých dnech směli kustodi do sálů pouštět jen 25 procent návštěvníků.
"Sály původně obytného barokního paláce nejsou příliš velké a lidé si často navzájem překážejí ve výhledu. Naštěstí oduševnělost a krása vystaveného umění působí coby jakýsi kouzelný olej ohleduplnosti - návštěvníci si ochotně uhýbají a snad se pod rouškami i usmívají," popsalo v reportáži Aktuálně.cz.
V běžné době by výstava patřila k vrcholům sezony, podobné přehlídky v Česku atakují stotisícovou návštěvnost.
K vidění bylo mnoho významných děl - malby, grafické listy a kresby, zapůjčené z významných muzeí a galerií, jako jsou například Metropolitní muzeum v New Yorku, Národní galerie v Londýně, madridské Prado, Rijksmuseum v Amsterdamu či vídeňská Albertina. Z českých sbírek díla poskytly Moravská galerie v Brně, Arcibiskupství olomoucké, Královská kanonie premonstrátů na Strahově či soukromí zapůjčitelé.
Národní galerie na projektu spolupracovala s Wallrafovým-Richartzovým muzeem a Corboudovou nadací v Kolíně nad Rýnem.
Ústředním dílem byl jediný Rembrandtův obraz v českých sbírkách, Učenec ve studovně z roku 1634, který uchovává Národní galerie Praha. Podle odborníků nezobrazuje pouhou fyzickou podobu neznámého muže, nýbrž se v něm Rembrandtovi podařilo zachytit dramatický duchovní život portrétovaného starce.
Příběh Učence ve studovně na výstavě představoval Rembrandtovu kariéru od počátků přes nejúspěšnější roky až po pozdní tvorbu. Galerie se snažila přiblížit umělcovo tvůrčí soupeření se současníky a vliv, který zanechal a jenž přetrvává do současnosti. Vystavená díla současných autorů interpretovala právě pražského Učence ve studovně.
Rembrandt van Rijn, jenž žil v letech 1606 až 1669, byl nizozemský malíř, kreslíř, grafik a rytec. Je považován za jednoho z nejlepších malířů a grafiků západního umění. Slávy dosáhl již za života. Jeho dílo zahrnuje portréty, zejména autoportréty, a také krajiny a obrazy s mytologickými či biblickými tématy.