Poprvé jako kreslíř se na výstavě v pražské Ville Pellé představuje sochař a šperkař Pavel Opočenský.
Sto velkoformátových kreseb pastelkami vytvořil v posledních třech letech v několika řadách: k principu jádra odkazuje nejpočetnější Nucleus. Cyklus Olympias má lehce erotický podtext a Evoluce se vztahuje k organickému tvarosloví, odvozenému z biologie.
"Intuitivní kompozice i kombinace barev mohou sice někdy vyvolávat dojem určité naivnosti, ale za každou kresbou stojí až inženýrsky přesně promyšlená stavba, která využívá pečlivě sestrojených šablon i geometrických pomůcek," říká kurátor výstavy Radek Wohlmuth.
Pavel Opočenský tvrdí, že geometrie byla vždycky jeho koníčkem a šla mu. V souvislosti s tímto oborem dokonce používá termín posedlost.
"Fascinuje mě prostor, který není vidět, to, co je skryté lidskému oku. Moje objekty jsou průhledné a je v nich konečně vidět to, co normálně vidět není," dodal.
Opočenský je sochař, šperkař a designér. V Jablonci a Turnově vystudoval na zlatníka a šperkaře, v roce 1979 emigroval do Německa, později do USA.
Po návratu do Čech byl v 90. letech mezi prvními, kdo v Česku tehdy použil nové metody sochařské práce s tvrdým kamenem: řezání, vrtání či broušení diamantovými kotouči. Jeho zřejmě nejznámějším dílem u nás je pomník bratří Čapků na pražském náměstí Míru.
V roce 2004 byl odsouzený k tříletému trestu za pohlavní zneužívání nezletilých dívek. Známá je také jeho causa, kdy podle soudu v nutné obraně bodl skinheada, jenž ohrožoval dvojici lidí. Útočník na následky zranění zemřel.