Zazní díla Claudia Monteverdiho či nejvýznamnějšího tamního předbachovského skladatele Heinricha Schütze. Festival, jenž ukazuje rozmanitost v tvorbě evropských skladatelů 16. až 18. století, potrvá do 8. srpna.
Letní slavnosti staré hudby zvou do historických sálů paláců, klášterů a kostelů, kde uvádějí přední ansámbly i sólisty.
Letošní 24. ročník je věnován múzám. Slavnostní zahajovací koncert dostal do vínku antickou patronku hymnického básnictví Polyhymnii. "V programu se soustředíme na pestrost a vzájemné ovlivňování různých škol a tradic, zejména v barokní hudbě, ale i rozličnost uměleckých forem vůbec," říká ředitelka Josefína Knoblochová. "Můžeme se tak těšit na vskutku různorodou paletu umění v podání světových souborů staré hudby," slibuje.
Sedm festivalových večerů dle pořadatelů nabídne seznámení s různými podobami lásky v italské raně barokní hudbě, žertovné příběhy ve španělských písních, nesmrtelný příběh lásky Orfea a Eurydiky či možnost zažít renesanční maškarní ples.
Festival letos poprvé zavítá do kulturního prostoru Vzlet, kde se 29. července uskuteční baletní a pantomimické představení nazvané Renesanční maškarní ples na polském dvoře královny Bony Sforzy. Vhodné je pro děti od sedmi let, spojí polský taneční soubor Cracovia Danza Ballet a český instrumentální ansámbl Capella Ornamentata pod vedením Richarda Šedy.
Rezidenční soubor Collegium Marianum přizval ke spolupráci na závěrečném koncertě francouzskou altistku Delphine Galou. V programu sestaveném z árií a ouvertur z barokních oper Antonia Vivaldiho, Christopha Willibalda Glucka, Johanna Josepha Fuxe a Carla Heinricha Grauna ožije 8. srpna v kostele sv. Šimona a Judy dramatický příběh lásky Orfea k Eurydice.
Součástí akce jsou také mezinárodní mistrovské interpretační kurzy Akademie Versailles plánované na říjen a červencové masterclass s předními německými interprety - cembalistkou Christine Schornsheimovou, hráčkou na violu da gamba Hille Perlovou a loutnistou a kytaristou Michaelem Freimuthem.