Sex, politika a "zvířecí" Depardieu. Výbušná půlnoc v Cannes

Šimon Šafránek, Cannes
18. 5. 2014 11:56
Film Welcome To New York od vyhlášeného provokatéra Abela Ferrary s Gérardem Depardieu v roli bankéře Dominiqa Strauss-Kahna je nejvýbušnějším koktejlem letošního festivalu v Cannes.
Gérard Depardieu si užívá ve skandálním snímku o životě Dominiqua Strausse-Kahna Welcome to New York.
Gérard Depardieu si užívá ve skandálním snímku o životě Dominiqua Strausse-Kahna Welcome to New York. | Foto: FDC

Cannes 2014 (od našeho spolupracovníka) - Moc, sex a peníze. To jsou témata snímku Welcome To New York od vyhlášeného provokatéra Abela Ferrary. Gérard Depardieu tu hraje bankéře, jehož osud a pád je inpirován příběhem francouzského šéfa Mezinárodního měnového fondu Dominiqua Strauss-Kahna.

Otevřeně popsaná sexuální aféra favorita francouzské prezidentské volby, populární herec, který se stal občanem Ruska, a režisér anarchista: Welcome to New York je nejvýbušnějším koktejlem letošního festivalu.

Podívejte se na ukázku z filmu Welcome to New York.
Podívejte se na ukázku z filmu Welcome to New York. | Video:

Snímek se promítal mimo oficiální program, v kině, kde normálně probíhají jenom projekce filmového trhu. A pak byla ještě jedna speciální projekce na kryté pláži hotelu Carlton.

Z jedné strany dunělo moře, z druhé nejnovější taneční hity. Přesto se v sále dalo napětí krájet – bude film tak špatný, že se nedostal do normálního programu? Bude tak útočný, že se na něj okamžitě vrhnou právníci slavného politika?

Žádné kuře

Film začíná velkolepými bakchanáliemi: francouzský bankéř a kandidát na prezidenta Devereaux (Gérard Depardieu) hostí v kanceláři svého poradce a rovnou mu objednává „americký blow-job“. Vzápětí se přihlásí do newyorského hotelu, kde stačí zaflirtovat s manažerkou, ovšem v pokoji už čekají dva kamarádi a tři slečny.

Gérard Depardieu (Welcome to New York).
Gérard Depardieu (Welcome to New York). | Foto: FDC

Depardieu předvádí fyzickou touhu: chrochtá, vrčí, natřásá své břicho, mlaská blahem nad klínem své milenky, nad jejím kulatým zadkem, plácá ji přes ňadra. Otevřené sexuální scény znázorňují živočišnost a životnost.

„Nejsem už žádné kuře,“ říká v jednu chvíli omluvně, ale to už má v pokoji dvě nové prostitutky. „Člověk svůj chtíč někdy prostě nezvládá. Svým způsobem lituju těch, kteří jím trpí,“ řekl na pláži po skončení filmu Depardieu.

Foto: Reuters

„Nikdy jsem neřešil morálku té postavy, o to nešlo. Ten chlap mi nebyl vůbec podobný. Dokážu ale pochopit impulzy a to, že vás mohou čím dál víc pohlcovat. A může to být v každém z nás. Já jsem si taky zažil sebedestruktivní období,“ vyprávěl Depardieu o půlnoci, který zároveň odmítl, že by film byl pornografický. „Vše jen předstíráme. Když mi bylo čtyřiatřicet, zkoušel jsem natočit scénu, kde by mi stál. Ale jak jsme zapli kameru, tak mi zvadnul, nešlo to, zpátky do normálu.“

Rybí sexy párty

Po celonočním tahu už nemá sexuální štvanec, který polévku bouillabaissu popisuje jako „rybí sexuální párty“ daleko k tomu, aby se nepokusil zkrotit i pokojskou.

Gerard Depardieu a Jacqueline Bisset ve filmu Abala Ferrary Welcome to New York.
Gerard Depardieu a Jacqueline Bisset ve filmu Abala Ferrary Welcome to New York. | Foto: FDC

V další části snímku sledujeme Devereauxův pád do vězení a potom přichází na řadu rozhřešení s manželkou, jíž precizně podala Jacqueline Bisset. Společné scény obou vynikajících herců mají magnetizující sílu, jsou mnohem silnější, než další a další důkazy o Devereauxově sexuální závislosti.

„Ty scény jsem natáčel takřka dokumentárně,“ vysvětlil po projekci Abel Ferrara (Poručík, Král New Yorku), „prostě jsme vyšli z nějaké situace, a potom už si to herci dotvořili po svém.“

Ferrara Devereauxe pozoruje, neproniká do něho, vědom si toho, že je neproniknutelný, protože sám o sobě několikrát tvrdí, že je bezcitný. Jednou utrousí, že nikdo se nechce zachránit. Jindy, že nechtěl být prezidentem. A že rodiče jeho židovské ženy byli nacisti. Žádné z těch palčivých tvrzení ale Ferrara nezkoumá, jenom je zanesl na plátno.

Svým způsobem je to sobecký přístup, kdy se může pochlubit provokativním dílem, ale otázky zůstávají nezodpovězeny. Depardieuova zvířeckost však film nakonec zachraňuje od pádu do průměru.

Producent Vincent Maraval zdůraznil, že film vznikal dle amerického práva, a tak by měl být v tomto ohledu neprůstřelný. Ve Francii, Německu a v Itálii je nyní film k mání na internetu, v Česku nebo v Americe by měl přijít do kin.

 

Právě se děje

před 3 minutami

ČEZ plánuje do roku 2030 investovat do modernizace tepláren 30 až 40 miliard Kč

Energetická společnost ČEZ plánuje do roku 2030 investovat do modernizace a transformace svých teplárenských lokalit na nová paliva 30 až 40 miliard korun. Největší část půjde do lokality Mělník. Místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani na úterní konferenci Institutu pro veřejnou diskusi o budoucnosti českého teplárenství uvedl, že celkové investiční výdaje v Mělníku mohou od letoška do roku 2030 dosáhnout na 20 až 30 miliard korun.

"Lokalita Mělník dodává teplo pro Prahu, je největší a představuje tedy největší část investic. Do transformace ostatních teplárenských lokalit ČEZ na šetrnější zdroje předpokládáme investovat do deseti miliard korun celkem," řekl mluvčí ČEZ Roman Gazdík. Další teplárny má polostátní energetická společnost v Trmicích, Dětmarovicích, Hodoníně, Poříčí, Dvoře Králové nebo Jindřichově Hradci.

Zdroj: ČTK
před 49 minutami

Slavná sopranistka tvrdí, že s ní francouzská policie jednala jako se zločincem

Jihoafrická sopranistka Pretty Yende tvrdí, že s ní francouzští policisté při kontrole na letišti Charlese de Gaulla v Paříži zacházeli jako se zločincem. "Svlékli mě a prohledali, jako bych byla zločinec, a umístili mě do cely," tvrdí zpěvačka.

Ta podle policistů přicestovala v pondělí z Milána na jihoafrický pas, v němž neměla vízum. "Nebyl tam ani v jedné chvíli žádný incident," tvrdí policejní zdroj a popírá, že by se sopranistka kvůli letištní kontrole musela svléknout. Z místnosti, kde čekala na vyřízení případu, vyšla po hodině a půl s vízem, které jí povolovalo vstup na francouzské území, a barva její kůže nehrála žádnou roli, řekl zdroj z letiště agentuře AFP. "Pro lidi, jako jsem já, je policejní násilí skutečné," tvrdí naopak pěvkyně. Do Francie přiletěla proto, že zpívá Belliniho operu Náměsíčná v Théâtre des Champs-Élysées.

Zdroj: ČTK/AFP
Další zprávy