Sex, politika a "zvířecí" Depardieu. Výbušná půlnoc v Cannes

Šimon Šafránek, Cannes
18. 5. 2014 11:56
Film Welcome To New York od vyhlášeného provokatéra Abela Ferrary s Gérardem Depardieu v roli bankéře Dominiqa Strauss-Kahna je nejvýbušnějším koktejlem letošního festivalu v Cannes.
Gérard Depardieu si užívá ve skandálním snímku o životě Dominiqua Strausse-Kahna Welcome to New York.
Gérard Depardieu si užívá ve skandálním snímku o životě Dominiqua Strausse-Kahna Welcome to New York. | Foto: FDC

Cannes 2014 (od našeho spolupracovníka) - Moc, sex a peníze. To jsou témata snímku Welcome To New York od vyhlášeného provokatéra Abela Ferrary. Gérard Depardieu tu hraje bankéře, jehož osud a pád je inpirován příběhem francouzského šéfa Mezinárodního měnového fondu Dominiqua Strauss-Kahna.

Otevřeně popsaná sexuální aféra favorita francouzské prezidentské volby, populární herec, který se stal občanem Ruska, a režisér anarchista: Welcome to New York je nejvýbušnějším koktejlem letošního festivalu.

Podívejte se na ukázku z filmu Welcome to New York.
Podívejte se na ukázku z filmu Welcome to New York. | Video:

Snímek se promítal mimo oficiální program, v kině, kde normálně probíhají jenom projekce filmového trhu. A pak byla ještě jedna speciální projekce na kryté pláži hotelu Carlton.

Z jedné strany dunělo moře, z druhé nejnovější taneční hity. Přesto se v sále dalo napětí krájet – bude film tak špatný, že se nedostal do normálního programu? Bude tak útočný, že se na něj okamžitě vrhnou právníci slavného politika?

Žádné kuře

Film začíná velkolepými bakchanáliemi: francouzský bankéř a kandidát na prezidenta Devereaux (Gérard Depardieu) hostí v kanceláři svého poradce a rovnou mu objednává „americký blow-job“. Vzápětí se přihlásí do newyorského hotelu, kde stačí zaflirtovat s manažerkou, ovšem v pokoji už čekají dva kamarádi a tři slečny.

Gérard Depardieu (Welcome to New York).
Gérard Depardieu (Welcome to New York). | Foto: FDC

Depardieu předvádí fyzickou touhu: chrochtá, vrčí, natřásá své břicho, mlaská blahem nad klínem své milenky, nad jejím kulatým zadkem, plácá ji přes ňadra. Otevřené sexuální scény znázorňují živočišnost a životnost.

„Nejsem už žádné kuře,“ říká v jednu chvíli omluvně, ale to už má v pokoji dvě nové prostitutky. „Člověk svůj chtíč někdy prostě nezvládá. Svým způsobem lituju těch, kteří jím trpí,“ řekl na pláži po skončení filmu Depardieu.

Foto: Reuters

„Nikdy jsem neřešil morálku té postavy, o to nešlo. Ten chlap mi nebyl vůbec podobný. Dokážu ale pochopit impulzy a to, že vás mohou čím dál víc pohlcovat. A může to být v každém z nás. Já jsem si taky zažil sebedestruktivní období,“ vyprávěl Depardieu o půlnoci, který zároveň odmítl, že by film byl pornografický. „Vše jen předstíráme. Když mi bylo čtyřiatřicet, zkoušel jsem natočit scénu, kde by mi stál. Ale jak jsme zapli kameru, tak mi zvadnul, nešlo to, zpátky do normálu.“

Rybí sexy párty

Po celonočním tahu už nemá sexuální štvanec, který polévku bouillabaissu popisuje jako „rybí sexuální párty“ daleko k tomu, aby se nepokusil zkrotit i pokojskou.

Gerard Depardieu a Jacqueline Bisset ve filmu Abala Ferrary Welcome to New York.
Gerard Depardieu a Jacqueline Bisset ve filmu Abala Ferrary Welcome to New York. | Foto: FDC

V další části snímku sledujeme Devereauxův pád do vězení a potom přichází na řadu rozhřešení s manželkou, jíž precizně podala Jacqueline Bisset. Společné scény obou vynikajících herců mají magnetizující sílu, jsou mnohem silnější, než další a další důkazy o Devereauxově sexuální závislosti.

„Ty scény jsem natáčel takřka dokumentárně,“ vysvětlil po projekci Abel Ferrara (Poručík, Král New Yorku), „prostě jsme vyšli z nějaké situace, a potom už si to herci dotvořili po svém.“

Ferrara Devereauxe pozoruje, neproniká do něho, vědom si toho, že je neproniknutelný, protože sám o sobě několikrát tvrdí, že je bezcitný. Jednou utrousí, že nikdo se nechce zachránit. Jindy, že nechtěl být prezidentem. A že rodiče jeho židovské ženy byli nacisti. Žádné z těch palčivých tvrzení ale Ferrara nezkoumá, jenom je zanesl na plátno.

Svým způsobem je to sobecký přístup, kdy se může pochlubit provokativním dílem, ale otázky zůstávají nezodpovězeny. Depardieuova zvířeckost však film nakonec zachraňuje od pádu do průměru.

Producent Vincent Maraval zdůraznil, že film vznikal dle amerického práva, a tak by měl být v tomto ohledu neprůstřelný. Ve Francii, Německu a v Itálii je nyní film k mání na internetu, v Česku nebo v Americe by měl přijít do kin.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 12 minutami

Růst minimální mzdy příští rok na 18 tisíc korun je mimo debatu, uvedla Schillerová k návrhu ČSSD

Návrh koaliční ČSSD na zvýšení minimální mzdy z nynějších 15 200 na 18 000 korun je mimo debatu. Na úterní snídani s podnikateli to uvedla ministryně financí Alena Schillerová (za ANO). Podle ní by tako výrazný nárůst byl problémem především pro malé a střední podniky kvůli nárůstu zaručených mezd, které jsou na minimální mzdu navázány.

"Minimální mzda za naší vlády rostla. Ona sama o sobě není problém. Máme maximálně 150 000 lidí, kteří berou minimální mzdu. Pak ale máme osm stupňů zaručených mezd. Ty velké firmy si s tím poradí, ale pro ty malé a střední firmy to problém je. Růst o 18,4 procenta, jak navrhuje ČSSD, je mimo debatu," řekla ministryně. Otázkou podle ní je, zda premiér Andrej Babiš (ANO) nerozhodne přenechat debatu o růstu minimální mzdy až nové vládě. Babiš už v pondělí uvedl, že by to bylo nejlepší.

Ministryně práce Jana Maláčová (ČSSD) navrhuje, aby se nejnižší výdělek zvedl od ledna z nynějších 15 200 na 18 000 korun, tedy zhruba o 18 procent. V pondělí uvedla, že na 18 000 korunách trvá. Odbory to podporují. Zaměstnavatelé jsou proti. Navrhovali navýšení o 500 korun, tedy o inflaci. V pondělí na jednání tripartity částku posunuli na 550 korun. Poukazovali na to, že se zvláště malé a střední podniky dosud nevzpamatovaly z dopadů koronavirové epidemie. Schillerová zmínila už dřív možnost přidání o 1000 korun.

Zdroj: ČTK
Další zprávy