V programu nadcházející sezony jsou zastoupena důležitá díla baroka i pozdějších stylových období. "Stále se definujeme jako barokní orchestr, barokní repertoár tvoří 80 procent naší činnosti. Výlety do pozdějších stylových období vnímám jako vítané oživení a novou výzvu, která má velkou odezvu i u publika," říká dirigent a umělecký šéf Collegia 1704 Václav Luks.
Jako příklad zmiňuje první uvedení Beethovenovy Sedmé symfonie v uplynulé sezoně. "Protože ta reakce byla tak silná, rozhodl jsem se na 'Sedmičku' navázat, a tak 28. února příštího roku v našem podání zazní Beethovenova slavná Eroica," doplňuje.
K počátkům baroka se návštěvníci Rudolfina budou moci vydat 10. listopadu s hudbou Claudia Monteverdiho, konkrétně jeho Mariánskými nešpory.
V adventní atmosféře si obecenstvo 19. prosince vyslechne v provedení Collegia 1704 a Collegia Vocale 1704 díla vrcholného baroka - v premiérovém uvedení Missu Corporis Domini od Jana Dismase Zelenky a zhudebněný mariánský chvalozpěv známý pod názvem Magnificat, jednu z nejoblíbenějších skladeb Johanna Sebastiana Bacha.
S mimořádnou popularitou je od počátků spojeno dílo dalšího barokního velikána Georga Friedricha Händela. Jeho oratorium Mesiáš zazní 19. března příštího roku opět v Rudolfinu. Sólových partů se ujmou belgická sopranistka Deborah Cachet, americká altistka Avery Amereau, polský tenorista Krystian Adam a italský basista Luigi De Donato.
Ten bude 15. dubna také protagonistou závěrečného programu sezony nazvaného Il Polifemo. Za doprovodu Collegia 1704 představí různá barokní zhudebnění starořeckých mytických příběhů jednookého a tříprstého kyklopa Polyféma.
Barokní orchestr vznikl roku 2005. Ve stejném roce bylo založeno také Collegium Vocale 1704. Letopočet 1704 v názvu symbolizuje skladatele Jana Dismase Zelenku, jehož tvorbě se hudebníci věnují.