Nebyla to vlastně úplně obvyklá módní přehlídka, což bylo patrné už z toho, že se modelky projížděly po pódiu na kole a jejich pohyby někdy připomínaly spíš cvičení aerobiku než klasické předvádění módy. Na druhou stranu však své nové kolekce pro příští rok ukázala řada opravdu velkých výrobců cyklistického oblečení – například japonské Shimano, americký Scott, nebo značka Gore, známá svým funkčním sportovním oblečením. Tchajwanský Giant, který je největším výrobcem kol na světě, na přehlídce prezentoval svou značku Liv, jejíž kola i oblečení jsou určeny výhradně pro ženy.
Přehlídka se uskutečnila v rámci největšího světového cyklistického veletrhu Eurobike. Z většinou poměrně hodně barevného oblečení se vymykalo hlavně Shimano. Ve své řadě Explorer, určené pro městskou cyklistiku a turistiku, vsadilo na tlumené přírodní odstíny hnědé, šedé, olivové a zelené barvy. Cílem je to, aby cyklista ve městě lépe “splynul z davem” a jeho oblečení se příliš nelišilo od ostatních lidí ve městě.
Japonská firma se navíc odlišovala i tím, že se do oblečení pokusila promítnout trochu retro prvků – patrné to bylo hlavně na cyklistických botách, které na první pohled vypadají podobně jako tretry z dávných dob Závodu míru (v podrážce se však skrývá zarážka pro systém nášlapných pedálů SPD). Ty ovšem na přehlídce vidět nebyly, firma je vystavovala pouze ve svém stánku na veletrhu. I když oblečení na první pohled vypadá málo výrazně, má integrovanou řadu reflexních prvků. Cyklista by tak měl být dobře vidět i za horších světelných podmínek.
Velmi zajímavě působily i nové cyklistické bundy od společnosti Gore, které odkazují na první kusy funkčního oblečení, které tato firma vyrobila před třiceti lety. Nový model oproti předchůdci ještě lépe chrání cyklistu ve špatném počasí a navíc váží pouhých 100 gramů. Právě vylepšování vlastností funkčního sportovního oblečení a snižování jeho váhy bylo viditelným trendem u všech výrobců, kteří na největším cyklistickém veletrhu ve Friedrichshafenu vystavovali.
Na výrazné barvy cyklistického oblečení naopak vsadily firmy jako Scott nebo německá Vaude, jež si zakládá na svém ekologickém přístupu k výrobě a k používaným materiálům.
“Je škoda, že zatímco sportovní oblečení na běh nebo jógu jde s dobou a řídí se módními trendy, cyklistické zůstává už několik let na místě. Zřejmě je technologicky skvěle zpracované, ale chybí mu styl i nápad. S výjimkou kolekce Shimano bylo vše až příliš pestré a barevné, přičemž přece stačí pár chytře umístěných odrazek a hezké oblečení může být zároveň i bezpečné,” komentuje novou cyklistickou módu představenou ve Friedrichshafenu šéfka magazínu Žena.cz Zdenka Tomis. Podle ní je škoda, že za nejzdařilejší se dají považovat goretexové bundy – byly totiž navrženy s tím, že mají připomenout 30 let starého předchůdce, který zahájil éru funkčního oblečení Gore.
Za nevkusný ovšem považuje Zdenka Tomis způsob, jakým byly kolekce předvedeny. “Myšlenka přiblížit cyklistický svět módě je skvělá, ale dokud budou modelky poskakovat na pódiu, a nikoli přirozeně chodit po mole, budou cyklistické oblečky budit posměch,” říká. Naráží tak na velmi dynamický styl přehlídky plný běhání a skákání, který občas připomínal skupinové vystoupení aerobiku.