Už žádné kimono. Kim Kardashianová po kritice přejmenuje svou značku spodního prádla

Magazín Magazín
2. 7. 2019 11:28
Týden poté, co americká celebrita a manželka rapera Kanyeho Westa představila novou značku spodního prádla s názvem Kimono, oznámila, že ji přejmenuje. Kardashianová totiž za svůj krok schytala kritiku z celého světa. Japonci se nechali slyšet, že uráží jejich kulturu a využívá jména tradičního oděvu jen kvůli penězům.
Kim Kardashianová ve své nové značce prádla.
Kim Kardashianová ve své nové značce prádla. | Foto: Reuters

"Když jsem oznámila jméno své značky stahovacího prádla, dělala jsem to s nejlepšími úmysly. Moje značky a produkty vždy berou v potaz diverzitu a inkluzivitu. Po důkladném zvážení jsem se rozhodla, že značku prádla přejmenuji," oznámila na svém Instagramu s tím, že vždy naslouchá tomu, co si lidé myslí.

Přitom ještě minulý týden název Kimono obhajovala v deníku The New York Times s tím, že jej nehodlá měnit. Uvedla, že neměla v plánu zneuctít tradiční oděv. 

Kimono má dlouholetou historii a nosí se zejména při slavnostních příležitostech. Oblékání tohoto dlouhého roucha se řídí přesným postupem a nakonec se přes něj uvazuje široký pás obi. Název prádla Kim Kardashianové minulý týden tak pobouřil především Japonce.

Vybrala si prostě slovo, ve kterém je Kim 

"Tohle stahovací prádlo ani svým tvarem kimono nepřipomíná. Vybrala si prostě slovo, ve kterém je Kim, a absolutně nerespektuje, co znamená oděv pro naši kulturu," citoval britský zpravodajský web BBC Juku Ohišiovou. 

"Kdybych udělala podprsenku jménem sárí, někteří lidé by byli velmi naštvaní. Je to neuctivé. Kimono je výrazem japonské identity a toto slovo Kim Kardashianové nepatří," sdělila zase profesorka Sheila Cliffeová z univerzity v japonské Saitamě.

Kritika Kardashianové se šířila především na sociálních sítích, kde lidé přidávali příspěvky i s hravým hashtagem #KimOhNo, což v překladu znamená "Ale ne, Kim".

Někteří Japonci se také obávali, že díky vlivu manželky Kanyeho Westa se brzy začne hovořit o kimonu především v souvislosti se značkou jejího prádla, a nikoliv s japonským oděvem. "Dokážu si představit, jaký to bude mít vliv na internetové vyhledávání nebo hashtagy, pokud se tato značka stane stejně silnou jako její další podniky," uvedla Ohišiová. 

Kardashianová by nové jméno stahovacího prádla měla zveřejnit v nejbližších dnech. Americká celebrita vlastní také kosmetickou značku KKW Beauty a KKW Fragrance. Její jmění je odhadováno na stovky milionů dolarů. 

 

Právě se děje

Další zprávy