Jak by mohl vypadat vestibul metra 21. století? Architekti představili vize moderních chrámů dopravy

Jak by mohl vypadat vestibul metra 21. století? Architekti představili vize moderních chrámů dopravy
Vzhledem k tomu, že vestibul zároveň sousedí s vlakovým nádražím i s několika stanicemi MHD, včetně terminálu pro autobusy mířící do zoo v Praze-Troji, bylo záměrem architektů z Atelier bod architekti navrhnout atraktivní přestupní terminál s dobrým napojením na sousední náměstí. Základním principem jejich konceptu tedy bylo protažení náměstí pod budovou a vytvoření zastřešené části náměstí, která poskytne prostor pro cestující.
Architekti do interiéru umístili informační a relaxační buňky. Patří mezi ně stánky nedaleké zoo, ale i Národní galerie nebo Výstaviště. Pobyt ve vestibulu, který funguje jako důležitý dopravní uzel, zpříjemnili občerstvovacími body.
Základním komunikačním prostředkem je velkoplošná obrazovka, která odkazuje na instituce v okolí a sděluje aktuality z jejich programu, jako jsou probíhající výstavy, přírůstky v zoo nebo program promítání planetária ve Stromovce.
Uskupení Dílna k vestibulu metra přistoupilo jako k místu s ekonomickým, ale také se společenským potenciálem. Prostor architekti otevřeli do výšky čtyř podlaží, aby zvětšili interaktivní plochu.
Foto: Centrum pro středoevropskou architekturu CCEA MOBA, et.al.
Magazín dap Magazín, dap
27. 6. 2018 6:25
Vestibul metra stanice Nádraží Holešovice se od svého vzniku v osmdesátých letech téměř nezměnil, její okolí působí neutěšeně a v budoucnu lokalitu podle plánů hlavního města čeká výrazný rozvoj. Na popud Centra pro středoevropskou architekturu CCEA MOBA ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy a společnostmi Karlín Group a Ungelt Group představilo šest architektonických ateliérů studie toho, jak by mohl funkční a atraktivní vestibul metra vypadat.
 

Právě se děje

Další zprávy