Simon Mawer

Recenze: Film Skleněný pokoj není evropskou událostí, ale zločinem na knižní předloze

Recenze: Film Skleněný pokoj není evropskou událostí, ale zločinem na knižní předloze

Z románu Simona Mawera ve filmové adaptaci nezbylo nic. Film Skleněný pokoj nedává smysl, nemá pořádné postavy a to podstatné redukuje na banality.
Simon Mawer: Dubček byl pro Západ hrdina. Socialismus dnes k evropským zřízením patří

Simon Mawer: Dubček byl pro Západ hrdina. Socialismus dnes k evropským zřízením patří

Rozhovor s britským spisovatelem Simonem Mawerem o brněnské vile Tugendhat, mnichovské zradě a socialismu s lidskou tváří.
Fila: Skleněný pokoj je poloviční film. Chybí mu základní děj i emoce
4:56

Fila: Skleněný pokoj je poloviční film. Chybí mu základní děj i emoce

"Je to zvláštní případ filmu, který je totální produkt, ale není komerční," hodnotí kritik Kamil Fila.
Režisér Skleněného pokoje: Vila Tugendhat nutí ke svobodě, a proto ji totalita ničila
1:40

Režisér Skleněného pokoje: Vila Tugendhat nutí ke svobodě, a proto ji totalita ničila

Rozhovor s režisérem Juliem Ševčíkem o geniu loci vily Tugendhat a natáčení s mezinárodními hvězdami.
Mawerův román o roce 1968: Pražské jaro jako ztráta iluzí, mládí přejeté tanky

Mawerův román o roce 1968: Pražské jaro jako ztráta iluzí, mládí přejeté tanky

Román britského spisovatele Simona Mawera o pražském jaru 1968 na postavách studentů ukazuje prozření ze snu. Vyniká historickými reáliemi.
Autor Skleněného pokoje Mawer vydal román o pražském jaru, první recenze knihu chválí

Autor Skleněného pokoje Mawer vydal román o pražském jaru, první recenze knihu chválí

Události pražského jara kniha líčí z pohledu dvou anglických studentů, kteří stopují po Evropě, a diplomata působícího na britském velvyslanectví.