Od Forda po Norrise: 10 nezapomenutelných reklam, kde Hollywood prodává sny

Dan Poláček Magazín Dan Poláček, Magazín
10. 2. 2025 12:00
Miliony zhlédnutí, vyšší prodeje. To jsou důvody, proč firmy touží zapojit do svých reklamních spotů hollywoodské hvězdy. Jenže reklamy se někdy samy stanou součástí popkultury. Vybrali jsme deset ikonických spotů, které vyprávějí nezapomenutelné příběhy.

Reklamní spoty s hollywoodskými hvězdami jsou běžným jevem a firmy je využívají z několika důvodů. Zaprvé, tyto hvězdy mají obrovskou fanouškovskou základnu napříč generacemi a jejich tvář je okamžitě rozpoznatelná po celém světě. To značkám umožňuje oslovit široké publikum a zvýšit povědomí o jejich produktech. Zadruhé, spojení s populární celebritou může značce dodat prestiž a lesk. Lidé často vnímají produkty propagované svými oblíbenými herci jako kvalitnější a žádoucnější.

Výběr hvězdy pro reklamu je pečlivě promyšlený proces. Firmy hledají osobnosti, které jsou s jejich značkou kompatibilní a oslovují jejich cílovou skupinu. Důležitá je i image hvězdy a její vliv na veřejnost. V neposlední řadě hraje roli i cena, protože honoráře hollywoodských hvězd bývají velmi vysoké.

Dopad takových reklamních spotů může být značný. Značky, které se spojí s hvězdami, často zaznamenají nárůst prodeje a posílení své pozice na trhu. V neposlední řadě hollywoodské hvězdy mají vliv na sociálních sítích, což umožňuje firmám oslovit ještě širší publikum.

PředchozíPokračovat

Tenkrát ve Skotsku. Whisky, kilt a charismatický Harrison Ford

Video: Glenmorangie Single Malt Scotch Whisky / Youtube.com

Překvapivé spojení hollywoodské hvězdy Harrisona Forda s tradiční skotskou whisky Glenmorangie vyústilo ve dvanáctidílnou reklamní sérii "Once Upon a Time in Scotland". Režie se ujal Joel Edgerton, který Forda v dvaaosmdesáti oblékl do kiltu a nechává ho objevovat skotskou whisky. Natáčení probíhalo v palírně Glenmorangie v Tainu, na hradě Ardross a u jezera Loch Glass. Ford, který jen zřídka účinkuje v reklamách, před kameru přináší suchý humor a pokouší se o skotský přízvuk. Natáčení probíhalo v létě 2024 a prvních šest epizod už je venku. Kromě Forda, který podepsal tříletý kontrakt, v nich vystupují i zaměstnanci palírny. Edgerton zvolil netradiční přístup k reklamnímu formátu, Ford v kampani vystupuje sám za sebe, přičemž si dělá legraci ze svého bručounství. Celá série si tak nějak pohrává s typickými reklamními klišé na whisky.

PředchozíPokračovat
 

Buďte první, kdo diskutuje.

Právě se děje

Další zprávy