Omyly, náhody i tajemné zkratky. Tak vznikala jména nejznámějších obchodních značek

Magazín Magazín
6. 10. 2017 12:00
Jak vznikla jména těch neznámějších světových značek? Jak souvisí Google s číslem, které má sto nul? Co má Ikea společného s Elmtarydem a Agunnarydem? A proč se obchody Zara už nejmenují "Řek Zorba"?
jména značek
jména značek | Foto: Profimedia.cz

Amazone

V roce 1995, kdy internetový obchod Amazone zahájil svoji činnost, měl jeho zakladatel Jeff Bezos o jméně zcela jiné představy. Nejprve uvažoval o názvu Cadabra podle knihy Brada Stonea. Tehdejší právník společnosti ho ale nakonec přesvědčil, že nejde o vhodný výběr. Jméno podle něj až příliš připomínalo slovo "cadaver", tedy smrt.

Bezos proto nakonec svou firmu pojmenoval podle nejdelší řeky na světě, kterou zobrazovalo i první logo.

 

Právě se děje

Další zprávy