Bývalý vojenský důstojník Kuan Paj-chua, obývající pobřežní město Čching-tao, snil o přetvoření kola již více než dvě desetiletí.
Inspirací se mu nakonec stala obyčejná tužka trojúhelníkového tvaru.
"Kola prvního bicyklu vynalezeného člověkem byla čtvercová. Začal jsem tedy přemýšlet, jestli mohu sestrojit také takový, jehož kola by nebyla kulatá. Když jsem si pak jednou kutálel trojúhelníkovou tužkou, uvědomil jsem si, že necítím, že by mi při tom nadskakovala ruka. Tak jsem začal vymýšlet, jak dát takový tvar dohromady s bicyklem," popsal muž nadšeně svůj objev.
Kuan si netradiční dopravní prostředek nechal patentovat pro případ, že by se po něm strhla poptávka.
Příliš rychle nejezdí
Váha klasického bicyklu spočívá na osách kol, která se otáčejí plynule, protože obvod kruhu se nemění. To ale není u Kuanova vozítka kvůli četným hranám možné, jeho váha proto spočívá na otáčejících se pásech po obvodech kol.
Číňan strávil vylepšováním mechanismu osmnáct měsíců v malé dílně ve sklepě svého domu. K sestrojení nového kola použil rám z normálního bicyklu.
Netradiční bicykl ale rozhodně není určen k závodění, nejvyšší možná rychlost je totiž jen asi sedm kilometrů za hodinu.
Uvedení kola do pohybu je relativně náročné, hrdý vynálezce ale věří, že šlapání je skvělým cvičením.
Kuan zároveň doufá, že již brzy si jeho vynález oblíbí další milovníci netradiční cyklistiky.
"Jsem velmi šťastný a neskutečně hrdý, protože toto je poprvé, kdy bylo něco podobného vytvořeno," svěřil se a dodal, že sám klasický bicykl nevlastní.