Jako lokální tištěné médium čelí Skagway News dlouhodobé krizi. S nástupem internetových deníků a magazínů začaly tržby razantně klesat a s nimi i počty kopií novin.
Osmašedesátiletý majitel Larry Persily, který periodikum Skagway News koupil zhruba před rokem od svého kamaráda, přesto věřil, že se mu médium podaří zachránit. Do týdeníku vložil spoustu peněz, nakoupil nové technologie a změnil styl zpravodajství.
Po pár měsících mu ale redaktoři začali postupně odcházet. Krize nastala, když rezignoval i hlavní editor a Persily musel vymyslet, jak chod redakce zabezpečí.
Došel k názoru, že je zapotřebí redakci optimalizovat a navrhl si sám pro sebe změny: "Redaktor, editor, šéfredaktor, vydavatel a majitel musí být jedna a tatáž osoba, která je napojena na lokální komunitu," řekl pro britský deník The Guardian.
Rok se s rokem sešel a Skagway News jsou znovu na prodej, oproti původnímu majiteli Persily nabízí celý byznys zcela zadarmo a k tomu i redakci a vybavení domu. Jedinou podmínkou je, aby se investorovi podařilo noviny znovu rozjet.
"Myslím si, že nový šéf by měl umět tak trochu všechno a uvědomit si, že bude žít když ne izolovaný, tak velmi pracovní život v malém městě," vysvětluje Percily.
Práce novináře je podle Percilyho těžká právě kvůli velikosti městečka. "Znáte se tu s hodně lidmi, kteří se s vámi snaží manipulovat. Například vás prosí, ať článek netisknete teď, ale až později. Navíc tu lidé nejsou zvyklí mluvit na diktafon," dodává majitel.
Od roku 2004 klesl počet tištěných titulů po celém světě. Podle Guardianu přišlo o své denní periodikum víc než 1300 britských měst a regionů. Editor amerického deníku The New York Times nazval tento trend "největší mediální krizí všech dob".