Spot na Instagramu měl podle britského deníku The Guardian necelé tři miliony zhlédnutí, než byl společností stažen. Kritici tvrdí, že si reklama utahovala z asijských tradic a konzumace jídla hůlkami.
Prodejce rychlého občerstvení se pak za nevhodný klip omluvil s tím, že byl "necitlivý a nereflektuje hodnoty značky týkající se diverzity a inkluze," uvedli zástupci Burger Kingu.
Mnozí lidé na sociálních sítích kritizovali především šíření kulturní nenávisti jen chvíli po teroristickém útoku na mešity v novozélandském Christchurchi, při kterém zemřelo 50 lidí.
Kromě toho někteří kritici dodali, že nový vietnamský burger sweet chilli ani nereflektuje vietnamskou kuchyni, protože omáčka sweet chilli je spíš typická pro Thajsko.
Herci v reklamě pojídali hamburger velkými červenými hůlkami. Výjev doplňoval slogan: "Vezměte své chuťové buňky až do Ho Či Minova Města."
Burger King není první firmou, která čelí kritice za zesměšňování asijské kultury. Loni v listopadu se v podobné situaci ocitla i luxusní módní značka Dolce & Gabbana kvůli kampani, ve které se žena oblečená do šatů směje a marně se snaží sníst pizzu či špagety pomocí čínských hůlek.
Číňané na stereotypní reklamu reagovali tak negativně, že některé obchody v zemi přestaly jejich produkty prodávat a značka musela zrušit plánovanou módní přehlídku.
Podle britského deníku může novozélandská reklama znamenat pro Burger King velké komplikace na asijských trzích.