reklama
 
 

Obchod v New Yorku zavedl speciální daň pro muže. Je to sexismus naruby, zlobí se lidé

14. 10. 2016
Vášnivou debatu na sociálních sítích vyvolala drogerie v New Yorku, která zavedla pro muže speciální daň na své výrobky. Pro zvýšení ceny se majitelka obchodu rozhodla na základě studie, která ukazuje, že ženské výrobky jsou v průměru o sedm procent dražší než obdobné věci pro pány. Lidé na sociálních sítích krok společnosti odsoudili s tím, že se jedná o obrácený sexismus.
Hlavní zprávy

Drogerie v New Yorku zavedla speciální mužskou daň. Pánové si v obchodě na Manhattanu připlatí za výrobky sedm procent, zatímco ženy mají nákupy bez daně.

Obchod to prezentoval ve výloze, jejíž fotky vyvolaly ostrou diskusi zejména na sociálních sítích Facebook a Imgur. O zprávě informoval server BBC.

Pro zvýšení cen mužských výrobků se majitelka obchodu rozhodla na základě studie, kterou si nechalo vypracovat newyorské oddělení na ochranu spotřebitelů. Z ní vychází, že průměrná cena dámských výrobků je o sedm procent vyšší než u obdobných pánských. Tento genderový rozdíl v ceně je podle ní vyšší především u oblečení a produktů osobní hygieny.

“Chceme zvýšit povědomí o tom, jaké to je, býti ženou, aby to muži skutečně pochopili,” uvedla majitelka lékárny Jolie Alonyová. Její vyjádření řadu zákazníků pobouřilo a jednání obchodu označili za “obrácený sexismus”.

“Většinou jsem na druhé straně barikády, ale tohle je prostě jednoznačně sexistické,” napsal jeden z rozzuřených diskutujících na sociální síti Imgur. “Tohle je přesně ten důvod, proč je feminismus nové doby neoblíbený. Feminismus je o rovnosti. Tohle není,” uvedl další.

Muži si nestěžují, říká majitelka

Vášnivou debatu se majitelka snažila uklidnit na Facebooku, kde upřesnila, že muži platí normální cenu, která je ženám naopak snížena. Ztrátu, kterou na každém produktu drogerie má, pak majitelka doplácí ze svého.

“Zatím musím říci, že jsou s naší nabídkou ženy velmi spokojeny,” uvedla Jolie Alonyová. “Muži si zatím nestěžovali, jenom se tomu smáli,” dodala.

Téma rozdílných cen na základě pohlaví není problémem jenom ve Spojených státech. Výzkum, který provedl britský deník The Times, například ukazuje, že některé produkty zaměřené na ženy jsou až o 37 procent dražší než obdobné pro muže. Největší rozdíl podle studie je u hraček, oblečení a kosmetických výrobků.

Sexistické reklamy považuje česká společnost často za normální, říká feministka Jana Smiggels Kavková. Tvůrci kampaně tvrdí, že ukázali na to, že žena je v motorkářském světě vnímána jako přívěsek. | Video: DVTV |  16:26

autor: pv

reklama
     
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

 
reklama