Nový Top Gear? Uřvaný Evans a otrávený LeBlanc. Pořad podle kritiků neukázal nic nového

pv
Aktualizováno 30. 5. 2016 12:03
Nový Top Gear, který o víkendu odvysílala britská televize BBC, se setkal s velkou vlnou kritiky. Divákům nejvíce vadí "uřvaný" moderátor Chris Evans a takřka nulová inovace. V pořadu zůstaly stejné soutěže, porovnání a testy, píše se napříč recenzemi. Nový díl sledovalo pouze 4,4 milionů diváků, což je o dva miliony méně, než byla průměrná sledovanost poslední řady s Jeremym Clarksonem.
Chris Evans je podle kritiků "uřvaný".
Chris Evans je podle kritiků "uřvaný". | Foto: BBC / Top Gear

Jaký bude Top Gear bez Clarksona, Hammonda a Maye? Tuto otázku řešili fanoušci populární show od loňského března, kdy BBC vyhodila Jeremyho Clarksona.

Odpovědi se jim dostalo v neděli večer, kdy televize odvysílala první díl nového Top Gearu s moderátory Chrisem Evansem a Mattem LeBlancem. A britská média se shodují v tom, že "restartovaný" Top Gear není v ničem nový, má pouze horší moderátory.

Nejčastějším terčem negativních komentářů se stal Chris Evans, kterého ostrovní novináři zepsuli za to, že celý pořad prokřičel. U LeBlanca jim zase vadilo, že působil nezaujatým dojmem, přestože byl v novém Top Gearu tím nejlepším.

Za problém noviny označily nesourodost obou moderátorů, jejichž spojení působí na obrazovce velmi násilně.

Kritici se shodují, že show nenabízí nic nového. "Sledujete zvláštní a ne vždy úplně zajímavá auta, která si skoro nikdo nemůže dovolit, navíc natočená v místech, o kterých může většina diváků pouze snít, že je někdy navštíví," tvrdí deník The Independent. V pořadu zůstaly stejné soutěže, porovnání a testy, píše se napříč recenzemi.

Lehký sexismus nevymizel

Jedním ze stále propíraných témat původního pořadu byl sexismus a rasismus, ze kterého byl často obviňován především Jeremy Clarkson. I proto se pokusili tvůrci pořadu při vybíráních nových moderátorů zaměřit na větší "pestrost".

Do týmu přibrali profesionální řidičku Sabine Schmitzovou, černošského youtubera Rory Reida, či novináře Chrise Harrise. Přesto se v pořadu objevilo několik náznaků původního stylu pořadu.

Matt LeBlanc například uvedl, že Ariel Nomad je motokára, která váží stejně jako "tanga vaší mámy". Při jejím řízení pak dodal, že "to je ta největší sranda, kterou můžete zažít oblečený". Od fanoušků za to sklidil spíše pochvalu. I díky postavě svůdníka Joeyho z Přátel je známý jako šarmantní muž se sexapeallem, od kterého to podle mnoha lidí působí přirozeně a hravě.

Ticho od původní trojice

S pozitivním ohlasem se setkalo i nové pokračování pořadu Extra Gear, které následuje po odvysílání každého dílu a nabízí pohledy do zákulisí vzniku hlavní show. U něj ocenili kritici i fanoušci nejenom zajímavé reportáže, ale také uvolněnou atmosféru ve studiu a fungující chemii mezi moderátory Rory Reidem a Chrisem Harrisem.

K pořadu se zatím nevyjádřili původní moderátoři Clarkson, May a Hammond. Před odvysíláním pouze napsal James May že se těší na sledování nového Top Gearu, i když neví, jak skončí. Není zároveň jasné, jestli se jedná o dohodu mezi trojicí a BBC, že se nebudou k dílům vyjadřovat, nebo jestli chtějí pouze zaměřit všechnu pozornost na svůj projekt.

Peklo na sociálních sítích

Na sociálních sítích se už během vysílání dostal pořad pod velkou vlnu kritiky. Nejvíc vadil fanouškům "uřvaný" moderátor Chris Evans. Mnoho lidí například sdílelo seznam toho nejhoršího.

Další psali, že je nový díl neuvěřitelně nudný. Do výčtu činností zábavnějších než sledování Top Gearu se tak dostalo například spaní, civění do zdi nebo samotné sledování nenávistných komentářů na Twitteru.

Většina z diskutujících se shodla, že pořad zafungoval nejlépe jako pozvánka na novou show původních moderátorů Top Gearu, kterou na podzim bude vysílat Amazon pod názvem The Grand Tour.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 17 minutami

Němečtí ekologové žalují BMW a Mercedes kvůli výrobě aut se spalovacími motory

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH) zažalovala automobilky BMW a Mercedes-Benz. Chce tyto německé podniky soudní cestou přimět k tomu, aby do roku 2030 ukončily výrobu automobilů se spalovacím motorem. Informovala o tom agentura DPA.

Šéf DUH Jürgen Resch uvedl, že automobilky BMW a Mercedes-Benz svými nynějšími vozy porušují "základní právo na ochranu klimatu". "Budeme soudní cestou prosazovat konec naftových a benzinových osobních automobilů od roku 2030," dodal.

Organizace žaloby podala v pondělí, kdy vypršel termín, do kterého měly automobilky odpovědět na její předžalobní výzvu. Ta požadovala právě ukončení výroby automobilů se spalovacím motorem do roku 2030, což však podniky podle očekávání odmítly.

Automobilka Mercedes-Benz v reakci na žalobu uvedla, že se bude bránit "všemi právními prostředky". Firma plánuje dosáhnout klimatické neutrality svých aut do roku 2039. Konkurent BMW sdělil, že do roku 2030 hodlá snížit emise oxidu uhličitého z provozu, výroby i likvidace svých vozů o 40 procent.

Zdroj: ČTK
před 20 minutami

Fotbalisté Olomouce zdolali Vlašim 2:1 a jsou prvními osmifinalisty MOL Cupu

Fotbalisté Olomouce ve 3. kole MOL Cupu vyhráli ve Vlašimi 2:1 a stali se prvními osmifinalisty tohoto pohárového ročníku. Hanácký favorit se s druholigovým soupeřem trápil, vítězný gól vstřelil Kryštof Daněk až v 79. minutě.

Olomoučtí začali ve Vlašimi dobře a už v šesté minutě je poslal do vedení Zmrzlý. Hráči Sigmy pojistku nepřidali, blízko byl Hála, ale autor šesti gólů v ligové sezoně napálil břevno.

Šance měli i domácí a v 66. minutě srovnal Broukal hlavou po rohu. V závěru duel rozhodl Daněk, který zakončil akci Šípa a Hály.

Zdroj: ČTK
Další zprávy