Nový Top Gear? Uřvaný Evans a otrávený LeBlanc. Pořad podle kritiků neukázal nic nového

pv
Aktualizováno 30. 5. 2016 12:03
Nový Top Gear, který o víkendu odvysílala britská televize BBC, se setkal s velkou vlnou kritiky. Divákům nejvíce vadí "uřvaný" moderátor Chris Evans a takřka nulová inovace. V pořadu zůstaly stejné soutěže, porovnání a testy, píše se napříč recenzemi. Nový díl sledovalo pouze 4,4 milionů diváků, což je o dva miliony méně, než byla průměrná sledovanost poslední řady s Jeremym Clarksonem.
Chris Evans je podle kritiků "uřvaný".
Chris Evans je podle kritiků "uřvaný". | Foto: BBC / Top Gear

Jaký bude Top Gear bez Clarksona, Hammonda a Maye? Tuto otázku řešili fanoušci populární show od loňského března, kdy BBC vyhodila Jeremyho Clarksona.

Odpovědi se jim dostalo v neděli večer, kdy televize odvysílala první díl nového Top Gearu s moderátory Chrisem Evansem a Mattem LeBlancem. A britská média se shodují v tom, že "restartovaný" Top Gear není v ničem nový, má pouze horší moderátory.

Nejčastějším terčem negativních komentářů se stal Chris Evans, kterého ostrovní novináři zepsuli za to, že celý pořad prokřičel. U LeBlanca jim zase vadilo, že působil nezaujatým dojmem, přestože byl v novém Top Gearu tím nejlepším.

Za problém noviny označily nesourodost obou moderátorů, jejichž spojení působí na obrazovce velmi násilně.

Kritici se shodují, že show nenabízí nic nového. "Sledujete zvláštní a ne vždy úplně zajímavá auta, která si skoro nikdo nemůže dovolit, navíc natočená v místech, o kterých může většina diváků pouze snít, že je někdy navštíví," tvrdí deník The Independent. V pořadu zůstaly stejné soutěže, porovnání a testy, píše se napříč recenzemi.

Lehký sexismus nevymizel

Jedním ze stále propíraných témat původního pořadu byl sexismus a rasismus, ze kterého byl často obviňován především Jeremy Clarkson. I proto se pokusili tvůrci pořadu při vybíráních nových moderátorů zaměřit na větší "pestrost".

Do týmu přibrali profesionální řidičku Sabine Schmitzovou, černošského youtubera Rory Reida, či novináře Chrise Harrise. Přesto se v pořadu objevilo několik náznaků původního stylu pořadu.

Matt LeBlanc například uvedl, že Ariel Nomad je motokára, která váží stejně jako "tanga vaší mámy". Při jejím řízení pak dodal, že "to je ta největší sranda, kterou můžete zažít oblečený". Od fanoušků za to sklidil spíše pochvalu. I díky postavě svůdníka Joeyho z Přátel je známý jako šarmantní muž se sexapeallem, od kterého to podle mnoha lidí působí přirozeně a hravě.

Ticho od původní trojice

S pozitivním ohlasem se setkalo i nové pokračování pořadu Extra Gear, které následuje po odvysílání každého dílu a nabízí pohledy do zákulisí vzniku hlavní show. U něj ocenili kritici i fanoušci nejenom zajímavé reportáže, ale také uvolněnou atmosféru ve studiu a fungující chemii mezi moderátory Rory Reidem a Chrisem Harrisem.

K pořadu se zatím nevyjádřili původní moderátoři Clarkson, May a Hammond. Před odvysíláním pouze napsal James May že se těší na sledování nového Top Gearu, i když neví, jak skončí. Není zároveň jasné, jestli se jedná o dohodu mezi trojicí a BBC, že se nebudou k dílům vyjadřovat, nebo jestli chtějí pouze zaměřit všechnu pozornost na svůj projekt.

Peklo na sociálních sítích

Na sociálních sítích se už během vysílání dostal pořad pod velkou vlnu kritiky. Nejvíc vadil fanouškům "uřvaný" moderátor Chris Evans. Mnoho lidí například sdílelo seznam toho nejhoršího.

Další psali, že je nový díl neuvěřitelně nudný. Do výčtu činností zábavnějších než sledování Top Gearu se tak dostalo například spaní, civění do zdi nebo samotné sledování nenávistných komentářů na Twitteru.

Většina z diskutujících se shodla, že pořad zafungoval nejlépe jako pozvánka na novou show původních moderátorů Top Gearu, kterou na podzim bude vysílat Amazon pod názvem The Grand Tour.

 

Právě se děje

před 23 minutami

Slavná sopranistka tvrdí, že s ní francouzská policie jednala jako se zločincem

Jihoafrická sopranistka Pretty Yende tvrdí, že s ní francouzští policisté při kontrole na letišti Charlese de Gaulla v Paříži zacházeli jako se zločincem. "Svlékli mě a prohledali, jako bych byla zločinec, a umístili mě do cely," tvrdí zpěvačka.

Ta podle policistů přicestovala v pondělí z Milána na jihoafrický pas, v němž neměla vízum. "Nebyl tam ani v jedné chvíli žádný incident," tvrdí policejní zdroj a popírá, že by se sopranistka kvůli letištní kontrole musela svléknout. Z místnosti, kde čekala na vyřízení případu, vyšla po hodině a půl s vízem, které jí povolovalo vstup na francouzské území, a barva její kůže nehrála žádnou roli, řekl zdroj z letiště agentuře AFP. "Pro lidi, jako jsem já, je policejní násilí skutečné," tvrdí naopak pěvkyně. Do Francie přiletěla proto, že zpívá Belliniho operu Náměsíčná v Théâtre des Champs-Élysées.

Zdroj: ČTK/AFP
před 26 minutami

Mezi Berounem a Královým Dvorem skončila rekonstrukce trati za 2,6 miliardy Kč

Mezi Berounem a Královým Dvorem skončila rekonstrukce železniční trati, díky níž tudy vlaky budou moci projíždět až stošedesátikilometrovou rychlostí. Zrychlí se tak cestování mezi Prahou a Plzní. Součástí akce byla i obnova berounského nádraží a stanice Králův Dvůr a modernizace zabezpečovacího zařízení. Náklady jsou přes 2,6 miliardy bez DPH, tři čtvrtiny pokryla dotace z Evropské unie.

Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody se zlepšil komfort pro cestující a vznikl i bezbariérový přístup na nástupiště v Berouně i Králově Dvoře. "Zvýšila se traťová rychlost na 160 kilometrů v hodině a zkrátily se jízdní doby. Myslím si, že se už skutečně jedná o koridorovou trať se vším všudy," řekl Svoboda při dnešním slavnostním ukončení prací. Poukázal na to, že nyní je hotová rekonstrukce celého třetího koridoru z Berouna až do Chebu, včetně průjezdu plzeňským uzlem.

Práce na 5,7 kilometru dlouhém úseku mezi Berounem a Královým Dvorem začaly v roce 2016. V první etapě stavbaři opravili osobní nádraží v Berouně. Součástí byla obnova kolejiště, vznikl nový podchod, nástupiště a přístřešky. Přístup na nástupiště pro handicapované zajišťují výtahy. Železniční stanice byla také vybavena informačním systémem pro slabozraké a nevidomé. Dělníci vyměnili technologická zařízení a obnovili kolejiště na seřaďovacím nádraží.

Zdroj: ČTK
před 41 minutami

Průměrný obrat regionálních obchodních center loni klesl o 25,5 procenta

Průměrný roční obrat regionálních obchodních center (OC), vyjma Prahy, loni po šesti letech růstu podle analýzy společnosti CBRE meziročně klesl o 25,5 procenta. Nejvíce byly v centrech zasažené gastronomické provozy, u kterých propad proti roku 2019 činil 36 procent. Návštěvnost regionálních OC se v uplynulém roce meziročně snížila o 29 procent, lidé ale v centrech více utráceli. Hodnota průměrného nákupního koše vzrostla o 5,7 procenta na 233 korun za jednu návštěvu. Vyplývá to z analýzy Shopping Centre Index, kterou letos podeváté připravila společnost CBRE.

Gastronomie byla v nákupních centrech podle CBRE nejdynamičtějším odvětvím posledních tří let, jež v minulosti zaznamenávalo dvouciferný růst. Prostor pro stravovací provozy se v centrech rozšiřoval. Podle vedoucího maloobchodního sektoru a oddělení správy OC v CBRE Tomáše Míčka byla gastronomie v minulém roce v důsledku protiepidemických opatření uzavřená zhruba 130 dní.

"Vloni sehrál rozhodující roli podíl, jaký měly na celkové ploše obchodních center ty obchody a služby, které mohly být i přes vládní omezení v provozu. Právě tito nájemci nakonec ovlivňovali celkovou návštěvnost centra i jeho ekonomické výsledky," řekl Míček.

Móda, která je na nákupní ploše typického regionálního centra (bez započítání Prahy) zastoupená nejvíce, když zaujímá 37 procent plochy, loni zaznamenala propad obratu o 34 procent, hned za ní byly doplňky s poklesem zhruba 32 procent. U těchto kategorií podle CBRE sehrála roli sezonnost. Prodejci kvůli zásobám neprodaných kolekcí neměli dostatek peněz na nákup nového zboží.

Zdroj: ČTK
Další zprávy