Máte doma roztrženého plyšáka, kterého vaše dítě zbožňuje a nemůže bez něj usnout? Pak by vám mohla pomoci nová japonská kampaň Second Life Toys (v překladu Druhý život hraček), která nabízí transplantace pro plyšáky.
Oblíbené hračky čeká druhá šance, na jejich opravu se využijí hračky starší, se kterými už si nikdo nehraje. Kampaň se snaží nenásilnou formou upozornit na problém s chybějícími dětskými dárci orgánů.
O nutnosti transplantací mají přesvědčit roztomilé fotografie "operovaných" plyšáků. Novou část těla na nich dostal třeba plyšový medvěd, kterému autoři přišili ruce opice, okřídlená velryba, nebo slon, kterému utržený chobot nahradili ocasem veverky.
Lidé a především pak děti mohou na stránku poslat hračku, která poslouží k transplantaci, nebo mohou požádat o opravení svého plyšového přítele. Za každého "vyléčeného" plyšáka pak jeho majitel pošle dárci děkovný dopis.
Japonská společnost pro transplantaci orgánů Green Ribbon se snaží pomocí projektu oslovit nové dárce. Japonsko totiž patří mezi země s nejnižším procentem transplantací. Ročně na ni čeká více než 14 tisíc lidí, nového orgánu se dočká jen 300 z nich. Může za to kulturní tradice, jež velí spálit tělo bez vnějších zásahů, stejně jako historické zákony, které se až nedávno vůči dárcovství zmírnily.
Nedostatek dárců orgánů je celosvětový problém, vlády se proto snaží různými způsoby oslovit nové potencionální dárce, kteří by pomohli zachránit lidi čekající na transplantaci. V Česku počet dárců neustále narůstá, můžou za to změny v legislativě i osvětové kampaně. Předloni tak byl dokonce poprvé počet transplantací vyšší než počet nových žadatelů.