Výstava, která shromáždila na 600 unikátních uměleckých děl, měla prý v New Yorku veliký úspěch, a to i v amerických médiích. Krátce po jejím zahájení napsal list The New York Times, že to "není gotika, kterou můžeme najít jinde". "Je to zářivá i skrytá gotika, oslnivé světlo pode dveřmi".
Nejde o samostatnou českou gotiku, "pouze francouzsko-vlámsko-německo-italsko-španělsko-byzantsko-českou gotiku". Výběrem místních a zahraničních umělců a architektů proměnil císař Karel IV. Prahu ve výkladní skříň výtvarného umění, v rivala, jak věřil, tehdejší Paříže a Římu. "A se svatými relikviemi, které nashromáždil v ohromujícím množství a uložil v pokladnici právě budované katedrály sv. Víta, přetvořil kupecké město ve svaté místo, světové území, nový Jeruzalém," uvedl list loni v září.
Po více než tříměsíčním trvání se nyní výstava ve více méně stejné podobě přesune do Prahy, kde se představí i českým zájemcům o dobu vlády Lucemburků a umění z těch časů.