Když v roce 2013 jezdil Robbie Williams po Evropě s deskou Take the Crown, do České republiky nezavítal. V pražském Biu Oko se ovšem tehdy promítal přímý přenos z estonské koncertní zastávky.
Ačkoliv se Williams potýkal s problémy se zády, nabídl fanouškům prvotřídní popovou show. Atmosféra byla přenosná, na konci koncertu netančil pouze celý stadion v Tallinu, ale i celé Oko.
Williams po éře problémů s drogami i alkoholem a hádkách s bývalými kolegy z Take That zažívá druhou, šťastnější kariéru.
Namátkou: dopracoval se k povedeným sólovým deskám Reality Killed the Video Star a Take the Crown, výbornému comebackovému albu s Take That Progress, radostnému manželství s Aydou Fieldovou i ke swingovým nahrávkám Swing When You’re Winning a Swings Both Ways. Dělí je dvanáct let, na obou ale prokazuje velkou muzikálnost.
Do Prahy nyní přijíždí s novinkou The Heavy Entertainment Show, sedmnácti Brit Awards a nově také s poctou Brits Icon, jíž se předtím dostalo Davidu Bowiemu a Eltonu Johnovi.
"Jsem šťastný, že tu cenu mám, a nechám si ji. Ale podívejte se, na mé kariéře je něco divného. Jak to, že já mám tolik Brit Awards a Paul McCartney ne? Není to chyba v Matrixu?" řekl Williams v letošním rozhovoru pro magazín NME.
"Nejsem moc dobrý skladatel"
Jakkoliv je Williams hudebník, jehož stále baví balit popové písničky do citací jiných žánrů, dokáže se obklopit dobrým producentským týmem a skvěle zpívá, přiznává, že hlavní náplní jeho práce je publikum jednoduše pobavit.
"Nejsem moc dobrý skladatel, nemívám nějaké extra nápady, takže můj hlavní úkol je lidi pobavit. A to dělám rád," říká, jako kdyby si uvědomoval přerod z troublemakera do role konzervativního zpěváka. "Nesnažím se být nijak kontroverzní, chci být jen vtipný. Ale když se to sejde a jsem zároveň vtipný i trochu kontroverzní, je to to nejlepší, co mě může potkat."
Těžko říct, jestli holá zadnice, již na koncertech občas ukazoval (a kterou ukazuje i na obalu zbrusu nového povedeného singlu Eyes On the Highway, jenž bude součástí druhé várky dosud nevydaných rarit a B stran), ještě někoho šokuje. Nicméně novým albem The Heavy Entertainment Show jako kdyby si pro turné přímo uchystal půdu.
Nejde jen o název nahrávky, Williams totiž ve spolupráci s producenty Guyem Chambersem či Stuartem Pricem (nahrávali například s Pet Shop Boys, Jamesem Bluntem, Kylie Minogue) nasázel do čtyřicetiminutové stopáže tak různorodé skladby, jako bývají bonbóny v belgických bonboniérách. Pohromadě sice příliš nedrží, na druhou stranu nabízejí širokou paletu chutí. A ve Williamsově případě také odhodlání ještě dobýt pár stadionů a dostat do kolen pár dívek.
Zatímco Hotel Crazy, duet s písničkářem Rufusem Wainwrightem, se hodí spíš do nedávné swingové éry a balada David’s Song pro zesnulého přítele až příliš okatě připomíná hit Angels, "protizbohatlická" a lehce ironická Party Like a Russian s nasamplovaným Sergejem Prokofjevem, sebevědomě přímočará Love My Life nebo Mixed Signals se členy populární indierockové kapely Killers přímo volají po tom, aby je Williams vykřičel třeba už v sobotu na letišti v pražských Letňanech. Tam, jak to podle informací z probíhajícího turné vypadá, zazní i titulní song The Heavy Entertainment Show.
Mimochodem, dá se předpokládat, že kromě kombinace nových písní a starších hitů (od rozšafné Candy z téměř pět let starého alba Take the Crown marně čeká na takto výrazný singl) Williams v sobotu vsadí na čistou hlavu.
Na otázku magazínu NME, proč už dnes nejsou popové hvězdy tak zábavné jako dřív, Williams - otec dvou malých dětí - odpověděl:
"Dřív jsme všechno kritizovali a říkali věci jen proto, abychom byli zajímaví. Čekalo se, že budeme opilí nebo na kokainu, ale kdybychom tohle dělali ještě dneska, bylo by to hodně divné. A smutné. Vždyť už to nikoho nezajímá. Ale asi záleží na tom, co si člověk vezme. Co je teď in? Ketamin? (halucinogen) Nebo jsem úplně mimo?"