Hudebního nastudování se ujal šéfdirigent olomoucké opery a operety Petr Šumník. Kromě sólistů v novince účinkuje sbor a 11 hráčů orchestru Moravského divadla.
Malý třesk pojednává "o vzniku prostoru a času, o rychlosti a rozpínání nejen samotného vesmíru, ale také proměnách lidského chápání času, zrodu i zániku", uvádějí tvůrci Matyáš Dlab a Lukáš Jiřička. Dílo definují jako operu, scénický koncert a audiovizuální performanci. Ke spolupráci přizvali výtvarníky Mikoláše Ziku a Jana Brejchu, světelného designéra Jonáše Garaje a vizuálního umělce Šimona Levitnera, který vytvořil sérii videí.
Malý třesk vznikl v souvislosti s Rokem české hudby. Název zastřešuje kulturní událost připomínající každých deset let významná výročí hudebních osobností.
Skladatelé Petr Kofroň, Marek Piaček a Michal Cáb novinku zkomponovali přímo pro operu Moravského divadla Olomouc. "Jedno z největších zadostiučinění souboru, které může nastat, je, když pro něj vzniká nové dílo. Věc u činohry celkem běžná, u opery výjimečná. Soubor opery se spolu s inscenačním dílem vrhnul do přípravy experimentálního díla zahrnujícího vědecké texty a podněty a tím se vydal na cesty neprobádané," říká šéfka souboru Veronika Kos Loulová.
Každý z autorů vytvořil svou část samostatně, přesto na sebe budou plynule navazovat. Tu první vytvořil hudební designér, skladatel a performer Michal Cáb. V kratších kompozicích se zaměřuje na aktivní práci s akustickými vlastnostmi Červeného kostela. Pracuje také s ozvučením předmětů a instrumentů sestrojených pro potřeby inscenace, stejně jako s hudebníky a zpěváky.
Druhá část nazvaná Purkyně - Duch jest, jenž smíří protivy, je dílem slovenského skladatele a hudebního režiséra Marka Piačka. Reflektuje literární odkaz romantického vědce a průbojného experimentátora Jana Evangelisty Purkyně, který žil v letech 1787 až 1869.
Třetí část pak vytvořil skladatel a dirigent Petr Kofroň, jenž zkomponoval dílo nazvané Je čas pro menší orchestrální těleso a sólisty.
Podle dirigenta Petra Šumníka jsou všechny části kompozičně naprosto odlišné. V té instrumentální nejde o orchestr, ale soubor 11 hráčů, kteří budou hrát na smyčce, dechy a bicí. Ve vokální složce diváci uslyší deset sólistů v Kofroňově a Cábově části plus pěvecký sbor v díle Marka Piačka.