Kniha vychází jako 16. svazek edice Revolver Revue, vydávané při stejnojmenném časopise. Kniha představuje originálním způsobem lidi, kteří svýma rukama zaznamenali "zdánlivě nejzbytečnější věc na světě - poezii, a zároveň navozuje akt slovesné umělecké tvorby jinak, než je publikum zvyklé," píšou autoři knihy.
Autorský výběr Viktora Karlíka zahrnuje například snímky rukou Egona Bondyho, Ivana Diviše, Jáchyma Topola a Jaromíra Zelenky.
"Napadá mě, že ruce se mohou oproti tváři jen málo přetvařovat. Vyjma prstenů, rukavic a délky rukávů mají jejich vlastníci k dispozici jen nepatrně možností k tomu, aby znepřehledňovali, kdo vlastně jsou," uvažuje Karlík.
Fotografie vznikaly v letech 1993 až 2005 a provází je úvodní text Viktora Karlíka. Doslov napsal Michael Špirit, kniha vychází v českém a anglickém znění.
Třiačtyřicetiletý Karlík začínal svoji tvorbu na přelomu 80. a 90. let divokými malbami a totemickými objekty. Krátce nato začaly vznikat jeho první Kanály, pečlivě popsané a archivované otisky litinových krytek uzávěrů plynu a hydrantů. Cyklus Kanálů znamenal podstatný Karlíkův obrat od fantastických vizí k záznamu vnější reality, v níž se pohybuje. Od poloviny 80. let určuje základ jeho výrazu místopis Smíchova.
V roce 1985 byl Karlík spoluzakladatelem samizdatového časopisu Jednou nohou, který od roku 1987 vychází pod názvem Revolver Revue. Ještě před jeho vznikem přispíval svými grafickými listy do samizdatového sborníku X/Violit. Jako redaktor a příležitostný kurátor se zasloužil o prosazení díla mnohých autorů. V 80. letech spoluzakládal skupinu Národní třída, jejíž písně zpíval například s Jáchymem Topolem. Stál u zrodu časopisu Respekt.