Orchestr tam uvedl projekt Il giardino dei sospiri (Zahrada nářků), sestavený z dramatických scén slavných ženských hrdinek, jako jsou Armida nebo Ariadna. Všechny v sobě mají ukryty příběhy vášně, lásky, žalu, vzdoru či odhodlaní.
Posluchači si vyslechli italské kantáty Georga Friedricha Händela a jeho benátských a neapolských současníků.
Projekt Il giardino dei sospiri již minulý rok v září viděli diváci v Městském divadle v Jablonci na festivalu Lípa Musica a také na Svatováclavském hudebním festivalu. Nyní byl natočen na album, které vyšlo na značce Pentatone.
Magdalena Kožená s Collegiem 1704 ho naživo představí ještě 16. června v Plzni, o dva dny později v Litomyšli a konečně 25. června ve Zlatém sále vídeňského koncertního domu Musikverein na závěrečném večeru festivalu Concentus Moraviae. Ten letos poprvé vyvrcholí v zahraničí.
Čtvrtečnímu představení ve francouzském Versailles předcházel ve středu koncert nazvaný Duchovní Händel. Byl zaměřený na árie a kantáty, které německý skladatel zkomponoval po návratu z Itálie, kde pobýval v letech 1707 až 1709.
Collegium 1704 už ve francouzském Versailles předloni uvedlo novodobou scénickou premiéru opery Arsilda od Antonia Vivaldiho.
Barokní orchestr Collegium 1704 založil roku 1991 dirigent, hornista a cembalista Václav Luks, který jej i umělecky vede. V roce 2005 ansámbl rozšířil o vokální soubor Collegium Vocale 1704.
Soubory se věnují interpretaci staré hudby, zejména z období vrcholného baroka. Mezinárodnímu publiku představují díla českých mistrů, především Jana Dismase Zelenky a Josefa Myslivečka.