Redaktoři jedné z největších světových tiskových agentur chtěli vědět, co se stane, když nebudou krýt mediální fenomén Paris Hiltonové po dobu jednoho týdne. Bude na tom někomu záležet? Všimne si toho někdo? A dozvíme se z toho něco zajímavého? ptali se lidé z AP.
Výsledek? "Vyplynulo z toho, že si lidi všímají spousty věcí, ale ne tím způsobem, jakým bychom čekali. Nikdo z tisíců odběratelů závislých na výstupu z AP nezavolal a nežádal zprávu o Paris Hiltonové. Nikdo neměl pocit, že by byla ignorována zpráva hodná zaznamenání," píší redaktoři AP.
"Reakce byla na samu myšlenku zákazu, ne na jeho dopady. Někteří nám pochvalně - a interně - drželi palce. Někteří měli pocit, že si nebezpečně zahráváme. Koho, ptali se, zakážete příště?
Jiným se prý nápad líbil. "Navrhuju, abychom udělali totéž se Severní Koreou," vtipkoval jeden z novinářů."
Experiment, který začal 19. února, byl vymezen dvěma událostmi. Poslední zprávou před embargem byla reportáž o tom, jak se Paris nudila na plese ve vídeňské opeře. Embargo ukončila 27. února zpráva o tom, že Paris Hiltonová dostala pokutu za řízení bez řidičského průkazu.
"Tenhle přestupek by ji mohl přivést za mříže, protože tím mohla porušit podmínky předchozího trestu. V té době byl náš experiment tak jako tak u konce, takže nebyl problém o incidentu napsat," píše AP.
A co v rámci hiltonovského embarga lidstvu ušlo? Během inkriminovaného týdne agentura AP nezmínila narozeninovou párty v restauraci v Beverly Hills. Editoři požádali odbočku v Portoriku, aby nepsala o její návštěvě.
Nicméně její jméno do zpráv proklouzlo nechtěně třikrát jako "background": Ve zprávě o Britney Spearsové, v další o Nicole Richiové, a dokonce i v čele zprávy o demokratech v Las Vegas.
"Je těžké říct, co tohle vlastně změnilo, protože jsme nemuseli udělat žádné opravdu těžké rozhodnutí," říká Jesse Washington, redaktor rubriky zábavy v AP. "Takže budeme dál individuálně posuzovat každou zprávu."