Jak píše agentura AFP, marketingoví odborníci z Hollywoodu již vymýšlejí soubor pravidel a opatření, díky nimž by bylo možné červené koberce opět rozvinout - a to nejpozději v červenci, kdy budou mít premiéru očekávané filmy jako Tenet režiséra Christophera Nolana.
"Než se stalo to, čím teď procházíme, červené koberce byly o získání pozornosti a srocování co největších davů, které pak sdílejí své zážitky s dalšími lidmi," vysvětluje Elizabeth Tramontozziová, výkonná viceprezidentka přední hollywoodské společnosti zajišťující filmové premiéry 15|40 Productions. "Teď to bude vypadat jinak," varuje.
15|40 Productions ročně zorganizuje okolo 350 akcí, například vloni v New Yorku replikovali část kulis ze seriálu Hra o trůny pro premiéru závěrečné epizody nebo produkovali velkolepé propagační akce pro Disneyho na proslulé losangeleské ulici Hollywood Boulevard.
We built a full tilt medieval village that included a great market area at a #GameOfThrones inspired #corporateevent in #SiliconValley. Guests loved being transported back in time as they enjoyed gourmet rustic cuisine and #medieval ambiance.
— 15/40 Productions (@1540production) March 19, 2020
Venue: #NonPlusUltra 📷 Line 8 pic.twitter.com/tXpTEndO69
Od poloviny března, kdy se začala šířit nemoc covid-19, se však žádné filmové premiéry nekonají. A pracovníci firmy vymýšlejí, jak by společenské akce mohly vypadat v nejbližší době. Součástí konceptu jsou například plexiskla oddělující filmové hvězdy od novinářů a fotografů, odstíněné budky, kde budou celebrity poskytovat rozhovory prostřednictvím telemostu, nebo speciální zóny, kde herci přes obrazovku pozdraví vybrané fanoušky.
Do kin, která musí dodržet minimální rozestupy mezi diváky, bude doprovod chodit samostatnou uličkou, aby se po červeném koberci prošel jen co nejmenší počet celebrit. Zvažuje se přítomnost zdravotníků, kteří by všem povinně měřili teplotu, a nutností bude za každou cenu udržet fanoušky v bezpečné vzdálenosti, doplňuje časopis Hollywood Reporter.
"Musíme kolem sebe vytvořit hradbu, aby se na chodníku nesrocovali přihlížející," popisuje Craig Waldman, prezident 15|40 Productions, podle nějž budou červené koberce z bezpečnostních důvodů "o trochu širší a delší" než dosud. "Cílem je omezit počet těch, kteří po koberci půjdou, a dát novinářům lepší příležitost získat materiály, pro které na premiéry chodí," dodává.
Ahoy matey, check out this amazing #pirateship we built at the #Dolittle #moviepremiere in #WestwoodVillage. Young and old pirates alike had a great time playing in this unique #eventactivation.#LosAngelesEvents #1540Productions #JG2Collective #DolittleMovie #UniversalPictures pic.twitter.com/GQFp5deFoF
— 15/40 Productions (@1540production) March 19, 2020
Podle agentury AFP je nepravděpodobné, že by po premiéře následoval tradiční opulentní večírek - alespoň ne v nejbližších měsících. Tato praxe se nejspíš nevrátí, dokud nebude existovat vakcína na nemoc covid-19. "Bufety jsou passé," přitakává na dotaz Hollywood Reporteru Waldman, podle nějž je ale možné například oddělit plexisklem catering, který by vyráběl a speciálně balil jídlo pro konkrétní hosty.
Změní se také způsob propagace. Internetové videotéky jako Netflix nebo Amazon Prime už začaly pořádat takzvané virtuální junkety, kdy novináři s herci hovoří přes telemost. To je podle Hollywood Reporteru výrazně levnější než tradiční setkání novinářů s herci v hotelech, a tak zejména nezávislé společnosti mohou u tohoto modelu již zůstat.
Firma 15|40 Productions konkrétně vymyslela přenosné mobilní studio v dodávce, které lze dopravit až k filmovým hvězdám domů a uvnitř vybavit potřebnými rekvizitami vždy z daného filmu nebo seriálu, který se propaguje.
Stejně tak společnost rozvíjí koncept takzvaných drive-in premiér, kde by celebrity přijely v autě a zaparkovaly v pomyslné první řadě autokina, ale po celou dobu neopustily vůz.
Podle doktora Davida B. Aguse z Institutu transformativní medicíny Lawrence J. Ellisona při soukromé Univerzitě Jižní Kalifornie nelze vyloučit, že přítomnost na červeném koberci bude podmíněná negativním testem na covid-19. "Ať uděláme cokoliv, Hollywood je pořád vnímám jako lídr. Může ostatním státům i zbytku světa ukázat, jakou cestou se vydáme," věří Agus.
This #redcarpet @Audi was all tied up at the @SpiderManMovie #premiere in #Hollywood. We shut down Hollywood Blvd. so that everyones favorite web slinger could come out and play... and play he did.#MoviePremiere #MarryPowell #SonyPictures #1540Productions 📷 Line 8 Photography pic.twitter.com/SbhHxl7sOT
— 15/40 Productions (@1540production) November 26, 2019
Většina nejočekávanějších filmů letošního roku byla odložena do doby, než také v USA začnou znovu hrát kina. Marketingoví odborníci už se těší, až budou moci znovu využít tradiční kina jako historické TCL Chinese Theatre na ulici Hollywood Boulevard. "Upřímně, lidé už jsou unavení z toho, že nesmějí vycházet," tvrdí Waldman z 15|40 Productions.
Ten sice chápe, že filmové premiéry nejsou prioritou v době, kdy lidé stále umírají na covid-19 a v USA roste nezaměstnanost, přesto podle něj zábava a sport mohou poskytnout potřebné rozptýlení. "Lidé už jsou hladoví po nějakých známkách návratu k normálu," dodává prezident firmy.
Zřejmě prvním velkým testem budou novinky společnosti Warner Bros., která 17. července uvede velkorozpočtový snímek Tenet režiséra Christophera Nolana, autora Temného rytíře nebo thrilleru Počátek, a 14. srpna do kin pošle novou Wonder Woman 1984. 20. září by se pak mělo konat tradiční udílení televizních cen Emmy, připomíná časopis Hollywood Reporter nejbližší hollywoodské milníky.
Christopher Nolan podle agentury AFP lobbuje za to, aby jeho dílo bylo prvním hitem po znovuotevření kin.
"Doufáme, že se to podaří. K tomu filmu se upírá značná pozornost," říká Craig Waldman. "Strávili jsme hodně času tím, abychom vymysleli tato opatření, abychom vytvořili pracovní prostředí, které bude bezpečné. Všichni se chceme vrátit do práce," dodává Waldman, který ve své firmě dál platí všech 37 zaměstnanců, přestože od března nemá příjmy. "Pracujeme v oboru 40 let, a tak víme, že teď se musíme změnit. Musíme tuhle bouři ustát a vrátit se plní svěžích nápadů," dodává Waldman.