Nenáročná kriminálka trumfuje za oceánem oscarové hity

Kultura Kultura
27. 1. 2014 9:58
Americké diváky do kin stále láká nejvíc komedie Ride Along. Na druhém místě žebříčku komerční úspěšnosti je váleční snímek Na život a na smrt.

Praha - Minulý týden se díky prodlouženému víkendu americkým kinům dařilo, ten aktuální i proto vypadá velmi chudě.

První místo drží komedie Ride Along. Snímek za 25 milionů už utržil 75 milionů, a to se ještě nedostal mimo USA. Nenáročný snímek cílící na afroamerické publikum se potvrdil jako správná volba na uvedení v oscarovými hity přeplněné době.

Na život a na smrt (Lone Survivor) CZ trailer
Na život a na smrt (Lone Survivor) CZ trailer

Na druhém místě najdeme Na život a na smrt Petera Berga. 12 milionů z amerických kin snímek přibližuje k celosvětové stovce.

Animované pohádce Velká oříšková loupež se moc nedaří. Druhý víkend si připisuje rovněž pouhých 12 milionů, americké tržby dosahují čtyřiceti milionů, což je i rozpočet. Uvedení ve zbytku světa statistiky vylepší, tak nízké tržby jsou ale u animáků vždy nepříjemné.

Na nízké tržby si nemusí stěžovat Ledové království. Až desátý víkend od premiéry klesly na jednocifernou sumu. Celosvětových 810 milionů je trefa do černého. Je ku podivu, že Disney zatím neoznámil práci na pokračování.

Podívejte se na ukázku z filmu Hercules.
Podívejte se na ukázku z filmu Hercules. | Video: Bontonfilm

Na pátém místě se s neuspokojivými devíti miliony teprve druhý víkend skrývá Jack Ryan: V utajení. Snímek Kennetha Branagha už sice má celosvětových 76 milionů, studio ale jistě doufalo ve větší náskok oproti šedesátimilionovému rozpočtu.

Až na šestém místě otevírá Já, Frankenstein s osmi miliony. Spolu s fatálním neúspěchem nového Herkula, který při sedmdesátimilionovém rozpočtu nenastřádal za tři týdny ani dvacítku, ukazuje, že středně drahé tupé blockbustery už diváky nezajímají. Ti chtějí buď dvousetmilionové spektákly, nebo filmy levnější, ale chytré.

 

Právě se děje

Další zprávy